מלחמת הפרסום הבאה

24 ביולי 2007 מאת: ארז הדס-זוננשיין

השבוע פרסמה יפעת, חברת המידע הגדולה בישראל, נתונים בדבר שיטות והיקפי הפרסום באינטרנט הישראלי. עפ"י דברי יפעת עולם הבאנרים הולך ונגוז ואילו הקישורים הממומנים, פרסומות וידאו, טוקבקים ושאר אמצעי הפרסום החדשים מביאים תועלת רבה יותר ולכן יושקעו בהן מאמצים גדולים אף יותר בעתיד הלא רחוק. בנוסף, מציינים ביפעת כי תרבות התשלום פר-הקלקה על באנר כבר לא תקף.

הפורטלים הגדולים מיהרו להתעצבן מאחר וזהו מקור הרווח הראשוני שלהם. הכי קל להכין באנר ולתקוע אותו במספר מקומות באתר ובמספר גדלים. וואלה כבר לא מאפשרים לסגור את הבאנר המרכזי וחברות משקיעות מחשבה רבה בבאנר עצמו (בגלל שנהפך ללא יעיל) כמו שני החבר'ה שקופצים ומבקשים שתבחרו בהם (הפרסומת ירדה ואין לי תמונת מסך) או כמו הפרסומת של חברת הביטוח שמשתמשים באיקס הסגירה כחלק אינטראקטיבי מהפרסומת עצמה וגרמו לי ללחוץ עליו במקום על איקס הסגירה.

ביטוח ישיר

העין האנושית כבר נוטה להתעלם מבאנרים. גם גולש פשוט לומד להתרגל למיקומו של הבאנר כאשר מדובר באתר בו הוא גולש מספר פעמים ביום כמו פורום, מערכת בלוגים חדשות וכו'. אם אתם חושבים כעת על רעיון יצירתי לשינוי מיקומים או צורות של באנר תחסכו את המחשבה, העין האנושית כבר למדה להבין שכל מה שמזכיר באנר – הוא באנר.

לא לחינם הופכת גוגל למוצר הפרסום המשתלם ביותר. היא מספקת לגולשים מידע בכל נושא ואם כבר אפשר לנתב פרסומות ענייניות בנושא אז למה לא? והם עושים את זה מעולה. הם דואגים לשנות את שיטת התצוגה של הקישורים הממומנים מעת לעת ולא באופן גורף. המטרה היא לגרום לנו להבין שפרסום הוא לא דבר רע, לא עוד "דחיפה" בכוח. דוגמה טוב שהם מציגים לשיטת פרסום שונה היא בחיפוש 2.0 של תפוז (בניהולי, לא לעוד זמן רב), במקום להציג את הפרסומות המרובעות הם מציגים (בחלק מהזמן) משפטים שנראים כמו חלק מהתוכן.

קישורים ממומנים

 

גם בשוק הישראלי לא נשארים אדישים, חברת הפרסום של AGENT INTERACTIVE עושה עבודה טובה מאוד ודואגת להדגיש את מודעות הפרסום שלה בזמן שאתם קוראים כתבות בדה-מרקר. איך הם עושים זאת? מאוד פשוט, מאירים את כותרת הפרסומות בהדגשה-רצה מעת-לעת. השאלה היא כמה זמן זה יחזיק ומה יהיה הרעיון הבא שימשוך את העין?

agent.JPG

אני מודה ומתוודה כי גם אני סולד מפרסומות, במיוחד כאלו שמגיעות לי בSMS לסלולארי. אבל אם כבר פרסומות אז שיהיו קשורות לתוכן, ואם כבר קשורות לתוכן אז שלא יקפצו לי לעין ויבהילו אותי או יותר גרוע, יעקבו אותי לתוכן שאני רוצה לקרוא כמו בדה-מרקר. אין לי בעיה עם פרסומות וידאו אבל רצוי לגוון בתדירות גבוהה. בסופו של דבר אני כן רוצה לקבל פרסומות, אני כן רוצה לדעת על דברים חדשים אבל גם שיטת ההגשה מאוד חשובה.

לפני שנתיים הציג אילן שילוח מראשי מקאן אריקסון את האג'נדה כי מלחמת הפרסום הבאה תתרחש באינטרנט. השבוע יפעת הודיעו כי אכן מקאן עומדת בראש חברות הפרסום לאינטרנט, אבל השאלה כמה זמן ייקח להם להפנים את הצורך במומחי PPC וחבריו. האם הם יפנימו זאת מהר או שמה שוב יתמהמהו.

שיטת הפרסום בבאנרים תשמר מעתה למותגים ומבצעים רעוותנים בלבד ולא לנותני השירותים באופן קבוע כמו הסרת שיער, בגדים וכו'. אין לי ספק כי עולם הבאנרים הולך ומאבד מערכו. מנכ"ל יפעת אולי החליט להתנבא לא מעט, אבל זה ברור לכולם – מלחמת הפרסום הבאה היא לא בבאנרים, היא בקישורים ממומנים ותוצאות אורגניות.

תגובות

3 תגוובת על ”מלחמת הפרסום הבאה“
  1. מאת שחף:

    1. נכון
    2. אז איפה אתה ? ה AD SENSE שלך מקונפג גרוע
    3. (-:

  2. למה מוגדר גרוע?

  3. מאת הנסיך:

    משעמם לי באינטרנט
    שמישהו ימציא כבר משהו חדש

    גרעעעפץץץץ…

ה