בחירה נבונה – כך תבחרו את שרת האחסון לאתר

לא כולם מודעים לרמת ההשפעה של אחסון האתר על הביצועים שלו. אחסון אתר נחשב לפרמטר חשוב בכל הקשור למהירות האתר וכתוצאה מכך על חווית המשתמש. כמו שכולנו יודעים חווית המשתמש משליכה באופן ישיר על איכות אתר ואפילו על הקידום האורגני שלו. איך בוחרים את האחסון הכי נכון עבורכם? כל מה שצריך לדעת במאמר הבא.

 

שרת אחסון

כל אתר צריך שרת לאחסון האתר, אחרת גולשים לא יוכלו לגשת אליו. הדבר דומה לשכירות בדירה, אם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה בחרבי האינטרנט ופתוח לגולשים, תצטרכו שרת אחסון. אחסון וורדפרס מהיר לדוגמא, הוא אחד מהאחסונים הפופולאריים ביותר, בעיקר משום שפלטפורמת וורדפרס נחשבת לאהובה ביותר עד כדי כך שרוב האתרים הנבנים בימים אלו, נבנים על וורדפרס.

שרת אחסון

לכל פלטרפומה יש את האחסון המתאים לה

לא לכל פלטרפומה מתאים כל סוג אחסון. אחסוני אתר הינם מותאים לפלטפורמות השונות, בעיקר כדי שהאתר יוכל להיות מהיר ולהפיק את המירב, כמו שאמרנו קודם זה משפיע באופן ישיר על חווית הגלישה. לכן, חשוב שתתאימו את האחסון שלכם מבעוד מועד למבנה האתר שלכם, על מנת שתוציאו את המקסימום האפשרי.

 

כללים לבחירת אחסון אתר

למי שלא מבים בתחום הזה בכלל, כל נושא אחסון האתרים עלול להיות קצת כמו סינית, לכן אספנו לכם כמה כללים שיוכלו לעזור לכם בעת הבחירה:

 

נסו להעריך מה תהיה הצריכה של האתר

הכוונה כאן היא כמה גולשים אתם חושבים שיהיו בו זמנית באתר שלכם. שימו לב שלא כל תקופה בשנה תהיה לכם את אותה התנועה באתר, אם אתם מוכרים מטריות לדוגמא, ככל הנראה חודשי החורף יהיו העמוסים ביותר באתר שלכם. אם אתם עסק של אופנה, ככל הנראה שחגי הקניות בחודש נובמבר יהיו הפיק הכי גדול בשנה שלכם.

 

בחרו את סוג השרת הנכון עבורכם

הכוונה היא לבחירה בין שרת משותף, או שרת פרטי. אם נהיה כנים, רוב האתרים יוכלו להסתפק בשרת משותף וכך לחסוך לא מעט כסף ברמה השנתית. שרתים משותפים מתאימים בעקר לאתרים קטנים ובינוניים ויכולים להתאים להתחלה של אתר. בהמשך תוכלו לשנות את האחסון לאחסון פרטי שנחשב ליקר יותר, אך מתאים לאתרים עמוסים יותר.

שרת

תמיכה טכנית 24\7

חשוב מאוד לדאוג לאחסן את האתר אצל מי שמציע לכם תמיכה טכנית רחבה. בסופו של דבר אם תהיה בעיה בשרת תהיה בעיה גם באתר וזה עלול ל]גוע בפעילות העסקית שלכם, בעיקר אם אנחנו מדברים על אתר מכירות.

 

מיקום השרת

חשוב מאוד שמיקום השרת יהיה בישראל. קיימת השפעה ישירה על ביצוע האתר, כלומר, ככל שהשרת הפיזי יהיה רחוק יותר, ככה הביצועים יהיו פחות טובים.

 

לסיכום

כדאי ומומלץ לבחור שרת אחסון המותאם לפלטפורמת האתר שלכם. במאמר נתנו כלים לבחירת שרת אחסון מדוייק אשר ימצא את היכולות, בהצלחה!

אתר אינטרנט

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה