איך תבנה מערכת תוכנה מתקדמת לעסק שלך?

בנייה של מערכת תוכנה מתקדמת לעסק היא אתגר גדול, בגלל מגוון הפלטפורמות הקיימות שניתן לבנות עליהן את התוכנה וכן עקב הנחיצות לבנות תוכנה

עכשווית המעודכנת בצורה רציפה ממקורות מידע שונים וקיימת בה גם אבטחה מקסימלית.

כדי לבנות את התוכנה צריך לעבוד בצורה מסודרת, ולנהל את הפרויקט בלי חריגות מהזמנים או מהתקציב שהוגדרו מראש.

 

מודלים של מערכות לבניית תוכנה

ישנם היום מספר לא מבוטל של מודלים, הקיימים במקומות כמו בית תוכנה, כלומר בחברות המספקות שירותים, עבור בנייה של תוכנה לארגונים ועסקים. ניתן לחלק מודלים אלו ל- 5 סוגים עיקריים:

  1. מערכת ERP – מערכת זו עוסקת בעיקר בתחום השיווק, המכירות, הכספים והנהלת החשבונות, ואף ניהול של המלאי, המשרד והעובדים. בדרך כלל מרכזים את הכול אצל ספק אחד מסוים, על מנת להפחית ולחסוך בעלות.
  2. מערכת CRM – הנחשבת כחלק ממערכת ה- ERP, אולם יש שמתייחסים אליה בצורה נפרדת, עקב חשיבותה לארגון או עסק, שצריך להתמודד עם מספר עצום של לקוחות במקביל. מערכת זו כוללת את האפשרות לשיתוף מיידעים, בין הצוותים השונים של הארגון, אפשרות של ארגון משימות, חיבור לתוכנת דואר לאנשי מכירות, לוח מחוונים המאפשר לראות מידע רב וחשוב, עבור המנהלים האזוריים של המכירות, ואף לנתח מידע המיועד עבור המנהלים, על פי היעד שהוגדר לכל מחלקה.
  3. מערכת מנהלת תוכן – בגלל כמות רבה מאוד של מידע, שרק הולכת וגדלה, נוצר צורך לארגון המידע של העסק בפורטל הארגוני, על ידי מערכת פנימית וחיצונית. מערכת זו, יודעת להפיץ מידע בין עובדי החברה, ולבנות מאגר ידע המשותף לכל העובדים, וכן נותנת המערכת, גם שירותים עבור האתר החיצוני של העסק. בנוסף, עוזרת מערכת זו גם בניהול יח"צ, וכן בשליחה של הודעות לעיתונים.
  4. מערכת מסחר אלקטרוני – מערכת זו מתחברת לאתר החיצוני הקיים לעסק, ומתירות לעסק מכירת מוצרים והספקה של שירותים שונים, ישירות עבור הלקוחות. באופן זה, נחסכת עלות העסקה של אנשי מכירות, וכן של שטחים לתצוגה. המערכת מתבססת על תשתית ופתרונות, הנמצאים במערכת של ERP.
  5. מערכת Back Office – זוהי אומנם מערכת המנהלת מידע ואת התהליכים בעסק, אולם היא שונה מהמערכות הקודמות שהוזכרו, כיוון שהיא נבנית באופן המותאם בצורה אישית, לצרכיו של כול עסק, גם אם זה בנק, וגם אם זו חברה, שרוצה לשפר את הפעלתם של האנשים שלה בשטח. מערכת זו צריכה לכלול, מעקב ותיעוד של מיידעים המתקבלים אליה, וכן שתהיה לה גם את האפשרות, למצוא את המידע הזה בזריזות כשעולה הצורך.

 

לסכום

ישנם היום מספר רב של מודלים, עבור בנייה של תוכנה לארגונים ועסקים, שמתוכם ניתן לבחור את הטובה ביותר עבור העסק שלך. כדי לבנות מערכת תוכנה מתקדמת לעסק שלך, כדאי לפנות לבית תוכנה, המתמחה בכך.

 

מסך

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה