שיווק גריל פחמים בפייסבוק – יתרונות וחסרונות

שיווק ופרסום מוצרים ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק, הפכו לעניין מקובל בקרב משווקים רבים.

האם ניתן לשווק גם גריל לבשר בפלטפורמה זו ומה היתרונות והחסרונות בכך? על כך יפורט במאמר הבא.

 

יתרונות השיווק באמצעות הפייסבוק

צרכנים רבים מחפשים לא פעם מוצרים וציוד בפייסבוק בזמן הגלישה מכיוון שהוא מבוסס על פרסום תמונות, הודעות קצרות, המלצות ופריטים חדשניים. על פי הסטטיסטיקה כ- 30% מתוך כ-2 מיליון גולשים ישראלים רוכשים את הקניות שלהם בפלטפורמה זו. היתרון הגדול ברשת הוא הנגישות הישירה לאינפורמציה אותה חולקים המשתמשים. בצורה כזו ניתן להגיע לקהלי יעד שונים, קבוצות וצרכנים שונים. בנוסף, מנוע החיפוש של גוגל מקפיץ מודעות ופרסומים כאשר גולשים בפייסבוק. אם למשל מחפשים גריל פחמים בגוגל ולאחר מכן גולשים בפייסבוק מתחילות לצוץ מודעות של משווקים שונים המוכרים את הגרילים המדוברים וכך החשיפה גדולה ומדויקת יותר. יתרון נוסף הוא הקשר הישיר בין המשווק לצרכנים איתם מנהלים אינטראקציה בפייסבוק. המשווק מפרסם תמונה של גריל חדשני במבצע עם הפרטים החשובים, הצרכנים מגיבים לו, עושים לייקים ושיתופים וכך השיווק מתרחב. ככל שיש יותר תגובות ולייקים, האלגוריתם של הפייסבוק מעלה את הפרסומים למשתמשים נוספים וכך המעגל מתרחב.

 

חסרונות השיווק בפייסבוק

החיסרון הגדול לשיווק בכל רשת חברתית ולא רק בפייסבוק הוא שהקניה אינה מוחשית. לא ניתן לגעת במוצר, לבדוק אותו בצורה מוחשית והרכישה נעשית על פי המלצות ותמונות בלבד. משווקים רבים משאירים פרטי התקשרות, כתובת וטלפון, מפרסמים ימי מבצעים ומזמינים את הצרכנים לחנות האמיתית כדי לרכוש את המוצרים. למרות זאת, רבים יעדיפו לרכוש באופן מקוון ופחות להתרוצץ ולחפש את המוצר בו הם מעוניינים. חיסרון נוסף הוא שישנם גולשים רבים המנהלים את הפרופילים שלהם עם חברים פרטיים והחשבונות שלהם מוגדרים רק לקליקה המסוימת בה בחרו. מנגד, עבור הגולשים שהחשבונות שלהם מוגדרים כציבוריים, השיווק יעיל יותר.

 

שיווק גרילי פחמים בפייסבוק

העובדה היא שלפייסבוק יש כוח להשפיע על הציבור היא ברורה ולכן זו אופציה אידיאלית עבור המשווק. כאשר רוצים לשווק את גריל הפחמים מעלים תמונות של חוויות חיוביות סביב חברים ומשפחה שעושים ביחד על האש בחצר הפרטית, בטבע ובנופים קסומים. החוויה הוויזואלית ממחישה לצרכנים איך זה הולך להיות, את ההנאה שיפיקו מכך וכד'. למעשה הגולשים מושפעים ממה שהם רואים ורוצים גם. משווקים חכמים אף מגדילים לעשות ובונים קבוצות של לקוחות בהם הם משתפים טיפים לצלייה על האש, מתכונים טעימים, גרילים איכותיים שיש להם, המלצות לטיולים ולפיקניקים ומידע הרלוונטי לקבוצה. כך נוצר מעין מועדון לקוחות למשווק והיקף המכירות שלו עולה. לסיכום, הפרסום בפייסבוק הוא חינמי וממתג את המשווק. הוא יכול להפוך לפופולרי ולקבל חשיפה גדולה יותר בנוסף לשיווק הרגיל באינטרנט – אז מדוע לא לשווק בפייסבוק?

 

נתחים של בשר

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה