מה עדיף – קידום אתרים ממומן או אורגני?

במאה ה-21 אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות הן המקום בו נעשה שיווק ופרסום של עסקים.

מדובר על שיטות שיווק חדשניות השונות ממה שהכרנו לפני התאוצה שצבר האינטרנט.

השיטות שונות אחת מהשנייה ולכן חשוב לדעת מה ההבדל בין קידום אתרים ממומן לבין קידום אתרים אורגני כדי להחליט מה עדיף לכם – על כך במאמר הבא.

 

מהו קידום אתרים ממומן?

קידום אתרים ממומן מתבסס על מודעות פרסומת אותם מטמיעים באתרים שונים ובדפי החיפוש של גוגל בתשלום. כלומר, כאשר הגולשים לוחצים על המודעה הממומנת ובהתאם לביקוש שלה, רק אז בעל העסק המפרסם אותה משלם. לפיכך, מדובר על שיטה היעילה לטווח הקצר שלא תמיד תוביל לתוצאות אופטימליות מכיוון שרוב הגולשים אינם נכנסים למודעות אלו אלא אם כן יש להם צורך בכך.

 

מהו קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני היא שיטת שיווק הנעשית באמצעות מומחה SEO שהוא למעשה מומחה לקידום אתרים. המטרה שלו היא לבנות אתר שיהיה משמעותי לגולשים בין אם מדובר על תכנים איכותיים ורלוונטיים, מילות מפתח, קישורים, דפי נחיתה, דפי יצירת קשר, ממשקים נוחים, עיצוב גרפי, הכנסת תמונות וסרטונים יעילים לגולשים ובעיקר מחקר מעמיק על המתחרים. כאשר נעשה מחקר על המתחרים, מקדם האתרים יודע מהן מילות החיפוש הטובות ביותר והמתאימות ביותר לאתר. ביצוע של אופטימיזציה בכל הקשור למילות החיפוש יגרום לכך שהאתר יופיע בעמוד הראשון של מנוע החיפוש גוגל. כפי שכולנו יודעים, בכל שניה אנשים מקלידים מילות חיפוש בגוגל ומגיעים לאתרים המעניקים להם שירות. למרות זאת, כשאין התאמה של מילות החיפוש, האתרים לא יופיעו בעמוד הראשון של מנוע החיפוש והגולשים לא יחפשו אותם בדפים האחרים כי כבר ימצאו את האתרים המתחרים. לפיכך גוגל מדרג את האתרים האיכותיים יותר שיש להם מה להציע לגולשים, אתרים מסודרים ומאורגנים עם מילות חיפוש רלוונטיות.

 

מה עדיף – קידום ממומן או קידום אורגני?

אם רוצים למתג, לחשוף ולייעל את העסק עדיף לבחור בקידום אורגני היעיל לפרק זמן ארוך מאשר קידום ממומן. קידום אורגני הוא יציב יותר ותוצאות החיפוש מעידות על איכות האתר לעומת פרסום ממומן שאינו מעיד על האיכות. גם מבחינת עלויות, קידום אורגני זול יותר מקידום ממומן ולכן הוא יתאים בעיקר לעסקים מתחילים ועסקים קטנים. זה לא אומר שאי אפשר להשתמש בשתי השיטות השיווקיות הללו. במידה והתקציב השיווקי מאפשר, ניתן בהחלט לבקש ממקדם האתר לבצע את שתי השיטות. חשוב לזכור, שככל שהאתר יופיע בעמוד הראשון של מנוע החיפוש גוגל, כך יגיעו לאתר יותר גולשים, העסק יקבל חשיפה גדולה יותר וקהל היעד יגדל. לסיכום, בחירת מומחה העוסק בקידום אתרים היא גורלית כאשר רוצים להשיג תוצאות טובות ולכן יש לבחור אותו בקפידה ולבדוק את ניסיונו ומקצועיותו בתחום.

 

מחשב

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה