מהו תהליך העבודה כאשר רוצים למתג עסק

אתם שומעים בכל פינה את המונח מיתוג עסקי ולא לגמרי ברור לכם במה דברים אמורים? מרגישים שאולי גם העסק שלכם זקוק לכך אבל אתם לא באמת יודעים מה לעשות ומאיפה מתחילים? אם כך, אולי תנחם אתכם הידיעה שאתם לא לבד. למעשה, מיתוג זה מסוג אותם הדברים שגם לא כדאי לכם להתמודד איתם בכוחות עצמכם, כי בדיוק בשביל זה יש חברות מקצועיות שעוסקות בענף הזה. אבל, עוד לפני שאתם חושבים אל מי כדאי לכם לפנות, צריך לנסות ולהבין במה דברים אמורים. כאשר אנחנו מדברים על מיתוג למעשה מדברים על הרצון לשייך את העסק לקבוצה מסוימת, למעמד מסוים וליצור לו סוג של תדמית. אם תחשבו על עצמכם בתור לקוחות, אתם תראו שאתם פונים לעסק מסוים לצורך קבלת שירות בהתאם לדעה שיש לכם על אותו עסק. לכן בהחלט ניתן לומר שמיתוג עוסק ביצירת הדעה של הלקוחות על העסק, שכן בהתאם לכך הקהל בוחר ממי לקבל שירותים מסוימים.

לחיצת ידיים

מיתוג – שלב אחרי שלב

כדי להבין איך עובד תהליך המיתוג אנחנו צריכים להבין מה עושים, שלב אחרי שלב. בשלב הראשון למעשה נרצה להגדיר את המטרה. מה היינו רוצים לשנות בעסק? כמה לקוחות באמת נרצה שיהיו לנו בסוף התהליך? והאם זה ריאלי? האם עלינו לעשות שינויים בעסק כדי להגיע אל המטרה הזאת? השלב השני הוא להבין מי הוא בכלל קהל היעד שלנו. האם אנחנו פונים אל בני הגיל השלישי או אל הנוער? העניין הוא שבהמשך, כאשר נרצה לעשות פרסום, עדיף שקהל היעד יהיה מוגדר ומדויק. איזה טעם יש לפרסם מוצרי ספיגה שמיועדים לגיל השלישי בפורומים וברשתות חברתיות שרק צעירים עושים בהם שימוש? לכן צריך מומלץ לרדת לכמה שיותר פרטים כאשר מדברים על קהל היעד, בין אם זה כולל את הגיל, את המגדר או את המצב הסוציו-אקונומי של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.

הפרסום באינטרנט עובד

קשה מאוד לדבר על מיתוג של עסקים ולא להתייחס לפרסום באינטרנט, שכן בימינו התחרות על כל הלקוחות נמצאת ברשת. זה לא משנה אם אתם מנהלים חנות וירטואלית או שאתם מנהלים קליניקה רפואית שמציעה ניתוחים פלסטיים. מה שבטוח זה שאתם חייבים שתהיה לכם נוכחות באינטרנט, אך השאלה היא גם על איזו נוכחות מדובר ואיזה רושם אתם יוצרים. לכן גם במובן הזה יש מקום להתייחס לנושא המיתוג ולבדוק איך נראה אתר האינטרנט שלכם, איך אתם מפרסמים את עצמכם ברשתות החברתיות ואיזה באז אתם יוצרים סביבכם. אם כל זה עדיין נשמע לכם כמו סינית, כדאי שתדעו שאתם לא חייבים להתמודד עם העניין הזה לבד. יש היום חברות מיתוג נפלאות שיכולות לתת לכם שירות מקצועי ביותר בתחום, אז למה שלא תפנו אליהן עוד היום?