שיפור מהירות אתרי וורדפרס

רוב האתרים אשר מועלים לרשת האינטרנטית נבנים באמצעות הפלטפורמה של וורדפרס. אבל, במידה והאתר לא עולה במהירות הוא ירד בדירוג בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש כמו גם יגרום לנטישה של גולשים. כיצד נשפר את המהירות? המומחים של מדיה ווב כאן כדי להסביר.

שיפור מהירות אתרי וורדפרס – מדוע זה חשוב?

הפלטפורמה של וורדפרס מאפשרת כיום לכל בעל עסק להקים אתר באופן מהיר, פשוט ויעיל, זאת משום שהמערכת הזו מותאמת בדיוק למשתמש כמו גם מתורגמת לעברית. כיום ניתן למצוא ברחבי הרשת עשרות מדריכים שונים אשר מסבירים אודות הקמת אתר בוורדפס, אולם ההמלצה הגורפת של בעלי המקצוע בתחום קובעת כי בניית אתר באמצעות וורדפס חייבת להתבצע ע"י חברה מקצועית וזאת משום שמדובר במערכת דינאמית אשר עורכת שינויים רבים כל העת, ולכן בעל עסק אשר רוצה לבנות אתר מקצועי ומעוצב חייב להיוועץ עם חברה מקצועית לתחום. חברה כזו היא חברת מדיה ווב, אשר מתמחה בבניית אתרים ועיצוב אתרים. למידע נוסף – https://www.mediaweb.co.il

אתרי אינטרנט

פתרונות לשיפור מהירות אתרי וורדפרס

 אחת הבעיות המרכזיות ביותר בפלטפורמה של וורדפס נעוצה בעובדה כי לעיתים לוקח זמן רב עד שהאתר עולה לאוויר, מה שגורם לכך שהגולשים יעזבו אותו או הוא ידורג נמוך בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, ובראשן גוגל. ישנן מספר פעולות אותן ניתן לבצע כדי לשפר את המהירות, ועל כן להלן הטיפים החשובים ביותר שכל בעל עסק חייב להכיר:

  • כיווץ תמונות באתר: התמונות אשר נמצאות על גבי האתר שוקלות הרבה מאוד, ולכן הן עלולות לגרום לעיכוב של פתיחת העמוד. מומלץ אם כן לבצע כיווץ תמונות באמצעות תוכנות מיוחדות ואז להעלות אותן לשרת, זאת כדי לשפר כאמור את המהירות.
  • מחיקת קבצים "כבדים": האתר עמוס לעיתים בקבצי ספאם, באנרים וכו' ולכן חשוב מעת לעת לבצע ניקוי יסודי של קבצים אשר מעמיסים על האתר וזאת כדי לוודא כי אכן האתר עולה במהירות.
  • שימוש בתוספים: ישנם כיום עשרות תוספים אשר ניתן להתקין על גבי האתר וזאת כדי לעזור לו להתגבר על עומסים אשר עלולים להתרחש, כאשר התוספים המומלצים ביותר הם כיום וורדפרס סופר קש, lifespeed cache וכן wp fastest cache אשר מאפשרים להאיץ את זמן עליית האתר.
  • ביצוע אופטימיזציה: אתר אשר הוא מותאם לטאבלט או למכשיר הנייד הוא תנאי סף לביצוע קידום אתרים, כמו גם לזמן עליית האתר. ככל שהאתר יהיה מותאם יותר, כך נוכל להבטיח כי הוא יעלה במהירות מכל מכשיר ועל כן יש לבצע אופטימיזציה לאתר.
  • אחסון לאתר: שרת מאובטח בו כל המידע מאובטח ומאוחסן יכול לעזור מאוד במהירות עלייתו לאוויר, זאת משום שהם מכילים תוספים אשר מתעדכנים כל העת ומאפשרים לקצר את זמן ההמתנה עד לעליית האתר.