כיצד בונים חנות וירטואלית?

יש לכם רעיון למוצר חדש שאפשר להביא לשוק הישראלי או הבינלאומי, אולי יש לכם חנויות פיזיות והייתם רוצים לתת מענה גם באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, או אולי בכלל חלמתם שתהיה לכם חנות וירטואלית. כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם איפה לשאול, בכתבה שלפניכם.

 

הכי חשוב לבחור את הפלטפורמה הנכונה

חנות וירטואלית מצטיירת אצל רובנו, כמשהו שבאופן יחסי פשוט וקל לעשות. בניגוד לחנות פיזית, אין צורך להשכיר מקום, לשפץ, לשכור את שירותיו של מעצב פנים, לרכוש סחורה מבעוד מועד, בקיצור המון הוצאות נלוות. כשאנחנו ניגשים לחנויות פיזיות, התחושה היא שלא נדרש כמעט כלום, אבל זה ממש לא נכון.

תחילה, בשלב הראשוני, חשוב לבחור חברה לבניית אתרים שתלווה את התהליך ותשאל אתכם את השאלות הנכונות והמדוייקות. גם אם אתם בעלי חנויות פיזיות במשך שנים, או עשרות שנים, ההתנהגות של חנות וירטואלית שונה לחלוטין ודורשת ידע והתמחות ספציפיים, כמו לדוגמא, שליטה בפלטפורמות השונות, הבנה בשיווק דיגיטלי למטרת מכירות, שירות לקוחות ועוד המון פרטים שלא בהכרח חשבתם עליהם.

חברה לבניית אתרים, תדע לכוון אתכם לפלפטורמה הנכונה שיותר עבורכם: מג'נטו, מג'נטו 2, שופיפיי, WooCommerce ועוד פלטפורמות הקיימות היום בשוק. לכל פלטפורמה יש את התכונות הייחודיות שלה וכל פלטפורמה מאפשרת או לא מאפשרת דברים פיתוחים חדשים. ההבדל העיקרי הוא במורכבות הפיתוחים, בטמפלט הבסיסי שמקבלים ובאפשרות להרחיב את החדשנות באתר.

 

ממשקים ממשקים ממשקים

יש לכם תוכנת ERP איתה אתם עובדים? או תוכנה לניהול מלאי? חשוב מאוד שהפלטפורמה אותה בחרתם תוכל להתממשק לתוכנות שאתם כבר עובדים איתם בשוטף. יתרה מזאת, חשוב לבחור בחברה להקמת אתרים, שיודעת להתממשק למערכות שונות ולייצר יציבות כדי שהאתר יעבוד באופן שוטף, יעיל ועם חווית משתמש מעולה.

 

מה עוד לקחת בחשבון כשמדובר בחנות וירטואלית?

חנות וירטואלית כוללת בתוכה עולם רחב של אלמנטים שצריך לקחת בחשבון מבעוד מועד, כמו לדוגמא:

  1. פלטפורמה נכונה – כמו שציינו קודם חשוב לקחת את שירותיה של חברה לבניית אתרים מקצועית ומנוסה
  2. חווית משתמש באתר – כדאי ואף רצוי לקחת מומחה לתחום UI\UX שיוכל לנתח את חווית הלקוח באתר ולשפר אותה במידת הצורך
  3. מעצבת מתמחה באתרים – חשוב שמי שיעצבו את האתר יבינו ויכירו אתרי סחר ואת צרכיהם
  4. יום צילום מוצרים – אחד האלמנטים החשובים ביותר בחנות וירטואלית זה התמונות, תשקיעו בהן!
  5. חיבור לפלטפורמות פרסום – פייסבוק, אינטסטגרם והכי חשוב, גוגל
  6. אירוז, ליקוט משלוח ושירות לקוחות – חלק קריטי מערך

 

לסיכום

הקמת חנות וירטואלית כרוכה בלא מעט עבודה, אבל אין ספק שבשנים האחרונות בעלי חנויות השכילו להבין שהם חייבים להיות גם בדיגיטל. חשוב לבנות את תהליך הקמת האתר בצורה יעילה ולחשוב על כמה שיותר אלמנטים מראש לפני היציאה לדרך, זאת על מנת להבין את התמונה הכוללת. בהצלחה!

אתר קניות

 

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה