האם קרוהן מקנה פטור ממס הכנסה?

למרות שמס הכנסה הוא מס המוטל באופן יחסי לגובה ההכנסה על כל האזרחים במדינה ואף על מי שאינם אזרחים אשר נצמחה להם הכנסה בישראל, במצבים מסוימים ישנה אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות מחלה ו/או נכות, ואף לקבל החזרי מס על מס ששולם ביתר. סובלים ממחלת קרוהן, ממחלה אחרת או זכאים לאחוזי נכות? ייתכן שאתם פטורים ממס ואפילו לא מודעים לכך. המשיכו לקרוא כדי לבדוק.

 

מחלה

פטור ממס הכנסה עקב מחלה כגון קרוהן, שהיא מחלת מעיים דלקתית כרונית, עשוי לזכות חולי קרוהן בתפקודים ובחומרות שונות של המחלה. למשל, מחלת קרוהן בצורה חמורה הזקוקה לאשפוז מזכה את החולה בעד 100% אחוזי נכות רפואית.

מעל ל-90%  נכות רפואית משוקללת, לתקופה שתסקר בהמשך, זכאים לפטור ממס הכנסה. יש לשים לב שמדובר באחוז נכות רפואית משוקלל, משמע לא נכות תפקודית. כמו כן, השקלול נעשה תוך התייחסות למכלול הבעיות הרפואיות המזכות בנכות אותן משקללים לאחוז נכות רפואית משוקללת סופית.

אם ברצונכם לבדוק מהו אחוז הנכות הרפואית המשוקללת שלכם, תוכלו לעשות זאת בעצמכם באמצעות מחשבון ייעודי אשר זמין עבורכם באתר של המוסד לביטוח לאומי.

יש לשים לב שלא די בכך שאחוז הנכות המשוקלל יעלה על 90%, אלא כאמור הנכות צריכה להינתן לתקופה של 185 יום ומעלה, עד לצמיתות. משמע, נכות רפואית משוקללת שנקבעה לתקופה של 184 ימים ומטה, לא מזכה בפטור ממס הכנסה, גם אם מעל ל-90%.

גם במידה ואתם לא עומדים בדרישות הנזכרות לעיל לפטור ממס הכנסה, אך עדיין סובלים מבעיה רפואית חמורה או נושקים לעמידה בתנאים, ניתן לבקש להיבדק בפני וועדה רפואית ייעודית של מס הכנסה אשר בסמכותה לקבוע האם אתם בכל זאת זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

הליך קבלת הפטור

את הבקשה לפטור ניתן להגיש באמצעות מילוי טופס ייעודי של רשות המיסים וצירוף המסמכים הנדרשים לכך. את הטופס ניתן להגיש דרך האזור האישי באתר רשות המיסים או לחילופין להגישו באופן פיזי דרך משרד פקיד השומה הקרוב למקום מגוריכם.

כמו כן, ניתן להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי על מס שנגבה שלא בצדק, בזמן שהייתם זכאים לפטור אך לא קיבלתם אותו בפועל. את החזר המס ניתן לקבל על 7 שנים אחורנית, לכן במידה ואתם חושבים שהייתם זכאים בעבר לפטור אך לא נהניתם ממנו, כדאי להזדרז בעניין בקשות ההחזר על מנת שלא לגרום לכספים רבים לרדת לטמיון.

 

סיכום

לסיכום, מחלת הקרוהן כמו גם מחלות קשות אחרות כגון סרטן, או נכות הנובעת ממקור אחר, עשויה להיות גורם אשר יזכה אתכם מפטור ממס הכנסה. במידה ואתם סובלים מאחת המחלות הקשות או זכאים לאחוזי נכות מסיבה אחרת בשיעורים גבוהים ולפרק זמן העולה על 184 ימים, כדאי לבדוק האם אתם זכאים לפטור ממס או החזרי מס.

מזוודה עם כסף

 

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה