איך למנף את העסק שלי בעזרת מיתוג?

בעלי עסקים שונים בישראל נתקלים פעמים רבות בבעיה דומה. הם יודעים מצוין איך לעבוד בעסק שלהם. הם מכינים את המוצרים הטובים ביותר, מכירים את המקומות הסודיים ביותר ומגלים בשקט איפה אפשר לקנות את חומרי הגלם האיכותיים ביותר במחיר הכי משתלם. כל ההתעסקות הזו היא נפלאה ואין ספק שיכול להיות שמדובר על עסק מתפקד היטב, אז למה לקוחות לא מגיעים? אם הכל כל כך טוב, מה חסר? פעמים רבות החוסר נובע משיווק לא נכון. בעלי העסקים אולי יודעים איך עובד העסק שלהם, אבל ברשת, בשיווק בה ואיך לעשות את זה נכון הם חסרי ידע בסיסי. במקום לנסות דרכים שונות ומשונות כדי להשיג את הנוכחות ברשת שתמיד חולמים עליה, כדאי לנסות תהליך של מיתוג ולהבין איך זה יכול להקפיץ את העסק כמה מדרגות קדימה.

נתוני השיווק

מיתוג עסקי – העסק טס קדימה

ניסיון משמעותי

כשמתחילים לחפש אחרי החברה שתעשה עבור העסק תהליך של מיתוג, יש כמה קריטריונים שצריך לחפש, כאשר אחד הבולטים ביותר הוא ניסיון. בשוק ישנן עשרות חברות שמציגות את עצמן כמתמחות בשיווק ובמיתוג מחדש. חלק מהחברות הללו רציניות ובעלות רזומה עשיר, וחלק מהן אלו מקדמי אתרים שיצאו אתמול מהקורס ומעוניינים להתחיל ולבנות עסק. כאשר מדובר על מיתוג של עסק, אסור לתת לאף אחד "להתגלח" עליכם. אל תתנו לאנשים חדשים לנסות כל מיני הצעות מפוקפקות. צריך לזכור שמדובר על נכס שנבנה בעמל ואסור לשחק איתו. יש לחפש אנשי מקצוע עם ניסיון שיוכלו לסייע במקצועיות.

ארגז כלים שיווקיים

אף אחד לא נולד מומחה לשיווק. יש אנשים שצריכים לעשות מאמצים עילאיים רק כדי לפתוח דף בפייסבוק וכל כתיבה של פוסט יכולה להתיש אותם לגמרי. כל בעל עסק צריך להכיר בכך שלא בכל נקודה הוא הכי חזק שאפשר. כדי להתמודד עם הקשיים הללו, תהליך מיתוג מחדש מעניק לבעלי עסקים ארגז שלם של כלים שיווקיים. פיתוח שפה אחידה לכתיבה, גרפיקה דומה שיכולה לקשר בין הפוסטים וליצור רצף משמעותי וכמובן היכולת לפרסם בקלות ובמהירות. הטיפים הללו יכולים להיות רלוונטיים עבור כל עסק, אך בתהליך המיתוג אפשר ליצור יש מאין עסק מרענן, בועט ועכשווי מתמיד.

גיוס עובדים

אחד הכלים הכי חשובים שיש לעסק מתבטא בעובדים שלו. הם אלו שנותנים את השירות, באים במגע עם הלקוח ובעצם מאפשרים לעסק לבסס את מערכת היחסים עם העולם שסביבם. מיתוג מחדש יכול לסייע במשיכה של עובדים מתאימים לרוח העסק. גם אם בעלי העסק אינם מצליחים להעביר את רוח העסק כמו שצריך, לרוב לאחר תהליך מיתוג אפשר להגיד בדיוק מי העסק, לאלו ערכי הוא שואף וכיצד הוא רוצה לעשות זאת. לאחר שלב כזה, אפשר לחכות ולראות את העובדים הנכונים מגיעים לבד.