לכבוד ספקיות הסלולר בישראל

11 בינואר 2011 מאת: ארז הדס-זוננשיין

ספקיות הסלולר הישראליות

בעשור הקודם יכלנו לשלוח סמסים רק בתוך הספקית הסלולרית לה היינו מנויים, הסיבה הייתה הפחד של הספקיות שננטוש אותן. אבל אז אורנג' יצאה נגד הזרם, איפשרה שליחת סמסים לספקיות מתחרות ולבסוף כולכן הלכתן בעקבותיה. עם זאת, יש הרבה מאוד תחומי תוכן שספקיות הסלולר עדיין שומרות ללקוחות שלהן בלבד, כמו הפורטל הסלולרי, רינגטונים ושרותי תוכן נוספים ובלעדיים. השאלה הנשאלת היא – למה?

הפחד הראשון שאנחנו נולדים איתו הוא הפחד מנטישה, אנחנו מפחדים שהאמא תעזוב אותנו וצריכים להרגיש אותה קרובה. אני נתקל בלא מעט חברות תוכן שמפחדות לשחרר את המוצר שלהן לכל דורש, פעם זו היתה תפוז בה עבדתי שחששה לתת את הפורומים לכל מי שרק רצה, גלובס שפתחה את הארכיון לכולם בידיעה שכמות התנועה מגוגל תגדל, והיום אלו אתם ספקיות הסלולר שמחבקות חזק חזק רק כדי שלא נעזוב ואני לא כל כך בטוח שזה נכון.

אתן יוצרות תוכן נפלא בפורטל הסלולרי שלכן, משתדלות לתת את הייחודיות שלכן רק בשביל להראות לנו ערך מוסף, אבל רק מהרגע שאנחנו מנויים. אני באמת תוהה מה כבר יכול לקרות אם תפתחו את הפורטל הסלולרי לכלל לקוחות הספקיות השונים? על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו עומדים בפני כניסת מפעילות וירטואליות חדשות. מה יקרה אם לקוח של אורנג' יוכל להוריד רינגטון של סלקום? הרי שתי הספקיות ימשיכו להרוויח – אז למה לעצור את זה?! קחו לדוגמה את 'האח הגדול' אשר זמין ב-יס, הוט וגם בסלולר, אין טעם להגביל תוכן עבור קבוצת צרכנים ספציפית אם כולם יכולים לאכול מהעוגה.

בשורה התחתונה אין צורך בהמתנה ללקוח רק בשביל לתת לו תוכן נפלא, אפשר להראות לו כמה אתן טובות עוד בטרם הוא הפך ללקוח, הרי כמות ההשקעה שלכן  בתוכן לא תקטן אז לפחות תהנו מהכנסות נוספות גם מלקוחות של ספקיות אחרות.

תכניות שותפים
ואם כבר בהכנסות נוספות עסקינן, קיימות היום חברות רבות המציעות לבעלי אתרים לשווק תוכן סלולרי: רינגטונים, טרוטונים, רקעים ועוד.  הגיע הזמן לפתח תכניות שותפים עצמאית עבור התוכן שלכן, ספקיות יקרות, אך זאת רק לאחר שתאפשרו את התוכן לכלל הלקוחות. כך תגדילו את ההכנסות שלכן אף יותר. שתפו את ההכנסות שלכן ובאותה הנשימה הגדילו אותן, כי התחרות הולכת רק לגדול והגיע הזמן לשינוי בתפיסת המחשבה.

האפשרות להגיב סגורה.

ה