אנחנו על המפה! ואנחנו נשארים על המפה?

7 בספטמבר 2008 מאת: ארז הדס-זוננשיין

בשבוע שעבר השיקה גוגל את אפליקציית המפות שלה לתושבי ישראל. היום פורסמה כתבה בדה-מרקר בה מספרים בכירים באתרי המפות הישראליות על חוסר החשש שלהם מכניסתה של גוגל לשוק הישראלי. זה כל כך מעציב אותי שהישראליות לא מבינות עד כמה הסיכוי שלהן הוא אפסי ולא בגלל שהן לא יכולות לנצח את גוגל, אלא בגלל שהן חושבות איך לעשות כסף במקום הלא נכון.

אני לא אוהב לקרוא פוסטים ארוכים ועל כן לא אעשה זאת לקוראי הטכנולוגיים ואסביר בקצרה מה צריכות לעשות החברות הישראליות כדי לא רק לשרוד, אלא בכדי להתעלות על המצב הקיים:

1. אפשרו שימוש חינם – במצב הקיים, אנחנו אמורים לשלם לאתרי המפות בכדי לצפות בצימרים, מסעדות וכו', כלומר, אנחנו צריכים לשלם על צפייה בפרסומות במקום שאך ורק המפרסם ישלם. את המידע שאנחנו יכולים לקבל באתרי המפות בתשלום, אפשר לקבל בעשרות אתרים אחרים – בחינם! אפשרו שימוש בחינם לגולשים, ותגדילו את החשיפה למפרסמים.

2. שתפו פעולה עם חברות הסלולר והציעו את המפות  (עם\בלי GPS), כך תגדילו את היקף החשיפה למפרסמים ותהיו זמינים בכל מקום ובכל עת. אם חברת פלאפון עושה רעש מפונקציה מפגרת כמו "גוגל במכשיר הפלאפון", אין שום סיבה ששיתוף פעולה עמן לא ידחוף אתכן למקומות טובים.

3.  השיקו מכשיר בסגנון GPS (בשיתוף עם…) אך עם מפות בלבד ללא יכולת ניווט. אנשים רבים יעדיפו להחליף את המפות המתקפלות\מתקמטות\נקרעות במכשיר קטן ונוח שישב בתא-הכפפות ולא יתפוס הרבה מקום כמו ספר מפות. אפשרו לבצע לו עדכונים חינם באמצעות האינטרנט או בתשלום סימלי ותוכלו גם כך לתת חשיפה נוספת למפרסמים אצלכם.

אלו הם רק שלושה דברים שחשבתי עליהם, יש הרבה מאוד דברים שאתם יכולים לבצע במקום לבזבז את הזמן בהסברים למה הם טובים יותר מגוגל, יש לכם כל כך הרבה דרכים להתפתח, לפתח את השוק ובשורה התחתונה להרוויח כסף ועל הדרך לנצח את גוגל בשוק הישראלי.

מופיע בקטגוריות: כללי
תגיות: ,

האפשרות להגיב סגורה.

ה