מה ההבדל בין שרת VPS לשרת פיזי?

כאשר רוכשים חבילת אחסון אתרים, ישנה אפשרות להשכיר שרת VPS, כלומר שרת וירטואלי, כתחליף לשרת פיזי.

מה זה שרת VPS? שרת VPS הינו סביבת עבודה וירטואלית שמסייעת לנו במטרות שונות כגון: אחסון קבצים, אחסון אתרים, אחסון אפליקציות ועוד.

למעשה שרת וירטואלי הוא שרת פיזי שחולק לחללים רבים שלכל אחד יש משאבים ייעודיים ופרטיים. השכרת שרת וירטואלי מאפשרת ללקוחות להתאים על פי הצרכים והדרישות של האתר את משאבי שרת האינטרנט. כאשר הם משתמשים בשרת מסוג זה, בעלי אחסון ירגישו שהם משתמשים בשרת פיזי ולא יוגבלו בשימוש במשאבי השרת.

 

מהו שרת פיזי?

שרת פיזי הינו שרת שקרוי גם שרת ייעודי משום שהוא מיועד אך ורק לאתר אחד. השרת הייעודי מעניק שליטה מרבית בשרת ובמשאביו. מכיוון שבשיטה הזו בעל האתר הוא היחיד שמשכיר את השרת, שרתים ייעודים הינם שרתים יקרים מאוד. העבודה עם שרת פיזי עלולה להיות מסורבלת ולדרוש מכם תחזוקה מורכבת בתדירות גבוהה.

 

מהם ההבדלים בין שרת פיזי לווירטואלי?

ביצועים:

הביצועים של השרת הפיזי והשרת הווירטואלי כמעט זהים זה לזה. אין הבדל משמעותי במיוחד בין הביצועים של שני השרתים מלבד העובדה שלשרת הווירטואלי ישנה יכולת מוגבלת לשליטה בקפיצות תנועה גדולות.

 

מחיר:

סיבה שכיחה ביותר לשימוש בשרת וירטואלי במקום בשרת פיזי הינה העלות הגבוהה של השימוש בשרת פיזי לעומת העלות של שרת ה- VPS. שכירת שרת וירטואלי זולה יותר משכירת שרת פיזי אך היא תלויה במשתנים רבים לרבות: נפח האחסון, הזיכרון, הרישיונות לתוכנות ועוד. לפיכך, אם אין לכם תקציב גבוה שמתאים להשכרת שרת פיזי, מומלץ לרכוש שרת ייעודי.

 

מהירות ההתאוששות:

שני השרתים עלולים להגיע למצבי אסון בהם מתעורר כשל תוכנה, כשל שנובע מפריצת אבטחה או כשל חומרה. על מנת להקטין את ההפסדים הכספיים שייגרמו מהכשלים הללו, מומלץ לבחור בשרת שהתאוששותו מהירה יותר. בעניין זה לשרת הVPS יתרון גדול מאוד. כאשר מתרחשות תקלות בשרת הווירטואלי, ניתן להשתמש בגיבוי לשרת או בשרת אחר. לעומת זאת, התקנה מחודשת של השרת הפיזי עלולה לארוך זמן רב.

 

אבטחה:

אמנם התקנת מערכות אבטחה על שרת פיזי אורכת זמן רב בהשוואה לזמן התקנת מערכת אבטחה על שרת וירטואלי, אך האבטחה של השרת הפיזי טובה ויעילה יותר מאשר האבטחה של השרת הווירטואלי.

 

כיצד נבחר בין שרת פיזי לווירטואלי?

ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של השרת משום שהיא תשפיע על הביצועים, התחזוקה, האבטחה וההוצאות הכספיות של השרת. כאשר אתם בוחרים בין שרת פיזי ייעודי לבין שרת וירטואלי עליכם להתייחס לצרכים ולדרישות שלכם מהשרת ולתקציב המתאים עבורכם. אם אתם עדיין מתלבטים בין השרתים, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע מוסמך ומנוסה בתחום שיבדוק מהו השרת היעיל והמתאים ביותר עבורכם.

 

כוננים

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה