מחקר מילות מפתח – כל האמת כולה

אין ספק שלמחקר מילות מפתח איכותי יש השפעה כמעט על כל אספקט של ניהול וקידום אתר אינטרנט. במאמר הזה תמצאו את המדריך המקיף ביותר בנושא.

מחקר מילות מפתח הוא, למעשה, אבן הבסיס עליה נשענת כל תורת קידום האתר שלכם – דבר שצריך לעשות לפני כל הקמת אתר אינטרנט. כאשר מבצעים את תהליך המחקר הזה טרם בניית האתר, מקבלים את ההשפעה הרבה ביותר כמעט על כל מרכיב של ניהול האתר: חלוקת האתר לעמודים, בניית היררכיה נכונה, יצירת קטגוריות ותגים באתר, הבנת רמת התחרות בענף, החלטה על אורך ואיכות התוכן באתר, חיסכון כספי באמצעות מיקוד בנושאים רלוונטים בלבד, ועוד ועוד.

אז רגע לפני שאנחנו צוללים לעומק, הנה סיפור קצרצר שיסייע לנו להבין עוד שתי מטרות עיקריות של תהליך מחקר מילות מפתח.

קידום אתרים

הצדיק והרשע – סיפור קצר על מילות מפתח

היה זה ערב ראש השנה. עם סיום ההכנות לקראת החג, נפנו הצדיק והרשע לטיול קצר בשכונת המגורים שלהם. שניהם היו מהורהרים במחשבות על השנה הקרבה, עד שלא שמו לב ונפלו לבור עמוק. בשעה זו של דמדומים לא סביר יהיה שמי מן העוברים והשבים המעטים ברחוב ישים לב לזעקותיהם.

הצדיק והרשע ניסו בכל יכולתם לצאת מן הבור העמוד, אך ללא הצלחה. לאחר מספר דקות, שנראו כשעות, הבליח במוחו של הרשע רעיון. הוא הציע לצדיק כי הוא, הרשע, יטפס על כתפיו של הצדיק, יצא מן הבור, ויגש להזעיק עזרה. הצדיק, בלית ברירה, הסכים להצעה, למרות שידע כי לא יוכל לסמוך על הרשע. ואכן, לאחר שיצא הרשע מן הבור, הוא הסתלק מן המקום, מבלי להזעיק כל עזרה.

הצדיק ישב חפון ראש ואבל עד שלפתע הופיעה בת קול מן השמיים. "מדוע אתה נעצב כל כך?" שאלה.

הצדיק מיהר להשיב: "משום שהרשע מבלה עם בני משפחתו את החג ואילו אני, הצדיק, נותרתי בבור לבדי".

"נכון", ענתה לו בת הקול. "על לא דבר ואין בעד מה".

המטרות של ביצוע מחקר מילות מפתח

ובכן, אם יש שני דברים שעלינו ללמוד מן הסיפור הזה, הם החשיבות של ביצוע הכנה מדוקדקת והבנה של הסביבה בה אנחנו נמצאים, כדי שחלילה לא ניפול לבורות ידועים ומוכרים, וגם, שהמטרות של כל בית עסק הן שונות זו מזו, מה שבהחלט יכול להשפיע על תהליך המחקר של מילות מפתח.

בואו ניגש, אם כן, לעניין: לשם אילו מטרות מבוצע מחקר מילות מפתח?

הבנת כוונת המשתמש

למה מתכוון גולש שמחפש את הביטוי "נעלי ריצה"?

האם הגולש נמצא בשלב ראשוני של אימוני כושר, ומעוניין להבין כיצד בוחרים נעלים המיועדות לריצה? האם הגולש מחפש מדריך שיסקור את הנושא מכל האספקטים? אולי הגולש מעוניין לחפש חנויות אינטרנטיות שבהן יוכל להזמין נעלי ריצה? ייתכן כי הגולש רוצה להבין היכן יוכל לבצע התאמת נעלי ריצה באופן אישי, באמצעות מכשור מתקדם הכולל מסילת ריצה ומצלמות? לא ברור, נכון?

כעת, מה אנחנו חושבים על חיפוש מן הסוג "ברוקס אדרנלין GTS 18 מחיר"? סביר יהיה להניח שמדובר בגולש ממוקד, שיודע היטב מה הוא רוצה, והוא מגיע לאתר שלנו עם כוונה פוטנציאלית לרכוש את המוצר.

מחקר מילות מפתח טוב אמור לדעת לסווג מילות מפתח לפי ההשלכות הצפויות של הכניסה לאתר באמצעות ביטויים שונים: האם הלקוח מצפה לקבל מידע עשיר בתוכן ותומך החלטה? האם הלקוח מגיע עם כוונה ברורה לרכוש מוצר? האם הלקוח מבצע השוואה של מחירים מול מתחרים? כדי להבין טוב יותר את כוונת המשתמש תהליך המחקר הראשוני הזה הוא הכרחי.

הבנת היקפי החיפושים

כמה גולשים בחודש מחפשים את הביטוי "ברכה ליום הולדת"? וכמה גולשים בחודש מחפשים את הביטוי "ברכה מצחיקה לחתונה?"

מנהל אתר ברכות לכל אירוע חיים צריך להכיר את הנתונים האלה בעל פה. אחרת, לא יוכל למקד את כתיבת התוכן באתר לביטויים שאותם מחפשים הגולשים. זה לא אומר, כמובן, שצריך להתרכז אך ורק בביטויים בעלי היקפי חיפוש נרחבים. ממש לא. אולי אפילו להפך. אבל נתונים אודות היקפי החיפושים הם משהו שחובה לשלב בכל תהליך של מחקר מילות מפתח.

הבנת רמת התחרות

מיהם המתחרים הפוטנציאליים של בית עסק, אשר מנהל אתר אינטרנט? האם רק בעלי העסקים המציעים שירותים דומים לשלו? ובכן, ודאי שלא.

המתחרים הפוטנציאלים של בית עסק במנועי חיפוש אינם דומים למתחרים שלו בעולם האמיתי. במנוע החיפוש צריכים הרבה עסקים להתמודד עם תחרות מצד מגזינים גדולים, עיתונים מוכרים ופורטלים חזקים, על אף שאינם מציעים את השירותים שהם, העסקים עצמם, מציעים..

היכרות מעמיקה עם המתחרים בזירת מנועי החיפוש היא הכרחית על מנת לדעת האם בכלל כדאי להשקיע בקידום ביטוי כזה או אחר במנוע החיפוש. לעיתים, המשאבים שנצטרך להשקיע כדי לעבור פורטלים חזקים עבור ביטוי חיפוש מסויימים לא יחזירו את ההשקעה.

מציאת מילים וביטויים שלא חשבנו עליהם

למחקר מילות מפתח מעמיק יש יתרון נוסף: הוא מאפשר לנו, בעלי האתר, להיחשף לקיומן של מילות מפתח שלא היינו מצליחים לחשוב עליהן באופן עצמאי. כתוצאה מכך, נוכל לגזור תוכנית עבודה מדוקדקת, ולשלב את מילות המפתח הללו בתכנים שונים שנטמיע באתר, בקישורים פנימיים וחיוניים שנבנה לאתר, ובקטגוריות והתגים שאנחנו מנהלים באתר.

בניה נכונה של האתר

מה שמוביל אותנו מיד לסעיף הבא: בניה נכונה של האתר, בהתאם למחקר מילות המפתח. האתר שלנו כולל עמודים שונים, אשר מנוהלים בהיררכיה מסויימת. מחקר מילות מפתח טוב יעזור לנו להחליט כיצד נקרא לעמודים השונים, ואילו תתי עמודים נקים לכל עמוד. רוצים דוגמה?

נניח שאנחנו מנהלים אתר המספק מתנות און ליין. תחת הקטגוריה "מתנות" יכול מאוד יהיה שנרצה ליצור קטגוריות כמו "מתנות לאישה", "מתנות לגבר", "מתנות ליולדת" ועוד. הרי מתנות שנעניק ליולדת אינן דומות למתנות שנעניק לחברה טובה, שלא ילדה בסמוך להענקת המתנה. אנחנו נרצה לקדם כל עמוד על ביטויי מפתח שונים, מול מתחרים שונים ובאסטרטגיה שהיא אולי שונה.

התאמת התוכן באתר למטרות העסק

כפי שצויין קודם לכן, אתרי אינטרנט שונים, גם באותו תחום, מספקים סוגי שירותים שונים. הבעלים של אתר אחד יכול להחליט שהוא מעוניין להיות האוטוריטה בתחומו, ולהכניס אליו לאתר תנועת גולשים מסיבית, שתתרשם מן המקצועיות שלו ומאיכות הידע ששילב באתר. בעלים של אתר אינטרנט אחר, באותו תחום, יכול להחליט שהוא ממוקד מכירות בלבד, ולשם כך הוא מעוניין לקדם ביטויים מכירתיים בלבד, ולהקים את מערך התמיכה המינימלי בעסק לשם קידום מטרה זאת.

אסטרטגיית כתיבת התוכן באתר

מחקר מעמיק של מילות מפתח יעזור לכם, בנוסף לכל מה שצויין לעיל, להבין כיצד המתחרים שלכם פועלים בתחום התוכן, וכיצד אתם מעוניינים להתמודד עם האתגר הזה. האם עליכם לכתוב מאמרים ארוכים מלווים באסמכתאות והפניות למקורות אחרים, או שמא ניתן להסתפק בתוכן דל באופן יחסי?

לכשתגבשו את אסטרטגיית התוכן שלכם תוכלו לפנות לכותבים מקצועיים, אשר יסייעו לכם במימוש האסטרטגיה, הן באמצעות מאמרים שישולבו באתר, והן באמצעות מאמרים שיוטמעו באתרים הפזורים ברשת, מהם תוכלו לקבל קישורים נכנסים ואיכותיים.

אסטרטגיית קידום האתר

מחקר מילות מפתח הוא צעד הכרחי בגיבוש אסטרטגיית קידום לאתר. הכוונה היא להבין באילו ביטויים ומילות מפתח אנחנו מעוניינים להתמקד. מהם הביטויים המכירתיים, מהם הביטויים הפופולרים, האם נרצה להתחיל דווקא מביטויי הזנב הארוך, או שאולי נרצה לקדם דווקא את הביטויים הרלוונטיים לבניית סמכות.

אסטרטגיית קידום האתר צריכה להיות ברורה, כך שאפשר יהיה לגזור ממנה תוכנית אופרטיבית לקידום, באופן ריאלי ומעשי, של האתר, בכפוף לתקציב ולרמת התחרות.

יצירה נכונה של קטגוריות ותגים לאתר

השימוש בקטגוריות ותגים באתר לא רק מסייע למשתמש לנווט בין התכנים הרבים המוטמעים באתר ביתר קלות, אלא גם מהווה אחד מן הפקטורים המשוערים שבהם נעשה שימוש באלגוריתם הדירוג של גוגל. מחקר איכותי של מילות מפתח יאפשר לכם ליצור את הקטגוריות והתגים המתאימים ביותר להיררכית התוכן שלכם באתר.

איך מבצעים מחקר מילות מפתח?

ישנם כלים לא מעטים המאפשרים ביצוע של מחקר מילות מפתח. תוכלו למצוא הרבה מאוד מידע ומדריכים על השימוש בכלים האלו באתרים הרלוונטיים. בין הכלים הפופולרים לביצוע מחקר מילות מפתח, ניתן למנות את כלי ניהול מילות המפתח של גוגל, Semrush האגדי, Ubersuggest של ניל פטאל, Keywordtool.io, hypersuggest, אפילו ahrefs ועוד כלים רבים ונוספים.

כל הכלים האלו טובים, כולם חכמים, כולם נבונים וכולם יודעים את התורה (או לפחות תומכים במחקר מילות מפתח בעברית). הכלים האלו נבדלים ביניהם בעיקר בתוכנית התשלום, במספר המילים המסופקות ללקוח במסגרת החבילה, באמינות המספרים אודות היקפי החיפוש ורמת התחרות, ביכולת של הכלים הללו להציע מילות מפתח חלופיות ועוד.

אולם מה שחשוב, מה שבאמת חשוב בתהליך מחקר של מילות מפתח הוא לא הכלי שבו אתם משתמשים (אתם יכולים, למען השם, לשלב גם שימוש במספר כלים), אלא המתודה שבה אתם עושים שימוש.

למה הכוונה?

אין גבול לעומק מחקר מילות המפתח שאתם יכולים לבצע. אתם יכולים למצוא כל מילה משנית שאי פעם עלתה במוחו של מישהו לפני שהוא ניגש למנוע החיפוש. זוהי, כמובן, לא המתודה המומלצת. איספו את מילות המפתח העיקריות והמשניות עד גבול סביר של מילים שאיתן תרצו לעבוד. ההמלצה היא לעבוד עם עשרות בודדות של מילים בשלב הראשון. סווגו את המילים לקטגוריות מתאימות. סננו אותן מרעשים (למשל, מילות מפתח שמכילות את שם המתחרה עלולות שלא לעניין חלק מבעלי העסק, למרות שחלק אחר בהחלט יתעניין בהן). בסופו של דבר, זיכרו שמחקר מילות מפתח הוא תחילת הדרך ולא הדרך עצמה. חוצמזה, מדובר בתהליך שכדאי יהיה לבצע באופן שוטף, אחרי שאתם מכירים את העסק שלכם טוב יותר, ויודעים מהם היתרונות המרכזיים שאתם יודעים להציע ללקוח.

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה