מחקר מילות מפתח

אז אתם עכשיו צללתם לתוך עולם ה-SEO וכדי לקדם את האתר שלכם החלטתם כמובן לייצר תוכן איכותי ולשבץ בו המון מילות מפתח שמתאימות לעסק שלכם.

אז מה זה בכלל מילות מפתח?

מילות מפתח הם ביטויים אשר אנשים רבים מחפשים אותם בגוגל או שאילתות שעולות במנועי החיפוש סביב שדה סמנטי מסוים. ביטויים אלו הם ביטויים פופולריים וכאשר מנוע החיפוש מבצע חיפוש ודירוג של אתרים לכל מיני תוצאות, לא מן הנמנע שהמון חיפושים יהיו דומים מאוד אחד לשני ובוודאות המון המון מילים תחזורנה על עצמן.

דף אינטרנט

אז מה הופך מילה או ביטוי למילת מפתח טובה?

בשורה התחתונה יש שני דברים שמעניינים אותנו כשאנחנו מחפשים מהם מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלנו. הפרמטר הראשון הוא נפח החיפוש – כלומר כמה חיפושים בוצעו עבור אותו מונח או ביטוי.

נרצה כמובן למקד את המאמצים שלנו בקידום האתר שלנו ובהגברת התוכן שלנו סביב אותם ביטויים פופולריים כי כך נדע שקהל רחב יותר של לקוחות יגיע באופן אורגני אל האתר שלנו.

הפרמטר השני במחקר מילות מפתח שיש לשים לב אליו הוא כמה ביטוי המפתח הזה רלוונטי ללקוחות שלנו כדי להניב רכישה , או במילים אחרות, כמה כסף נוכל לעשות ממי שמחפש את הביטוי הנ"ל.

דוגמא להמחשה: נגיד ואתם חברה שמוכרת נעליים. בלי ספק, למילת החיפוש "נעליים" יש נפח עצום והאתר אשר יהיה מדורג ראשון בחיפוש מילת החיפוש הזו יזכה לחשיפה רבה. מהצד השני, ייתכן ואנשים שמחפשים את המילה הפשוטה "נעליים" יתכוונו דווקא לחפש מידע על נעליים ואז דווקא הערך של הביטוי בויקיפדיה יהיה הכי רלוונטי עבורם.

על כן, השקעת מאמצים אדירים, תקציבים וזמן כדי לקדם את הביטוי, אמנם בעל נפח גדול אך גם בעל תחרות גבוהה, לא בטוח שתניב את התוצאה המתבקשת ביחס להשקעה הרבה הנדרשת.

מנגד, חיפוש של הביטוי "נעליים אדידס שחורות גבוהות מידה 41" הוא בעל נפח קטן משמעותית הרבה יותר, אבל מהצד השני, הוא חיפוש בעל פוטנציאל מסחרי אדיר – שכן, מי שמחפש חיפוש כה ספציפי כנראה כבר נמצא מול המחשב עם הארנק פתוח מחכה לרכישה.

כלים שימושיים למחקר מילות מפתח –

בשל החשיבות האדירה של מחקר מילות מפתח כצעד ראשון ובסיסי כחלק מתהליך של קידום אתרים, בו אתם בעצם מגדירים לעצמכם מטרות מומלץ להיוועץ בבעלי מקצוע כמו לדוגמא חברת אורגניק -קידום אתרים.

גוגל מספקת לכם כלי לתכנון מילות מפתח בחינם אשר מאפשר לכם לראות את נפחי החיפוש על כל ביטוי ובנוסף גם לראות ביטויים נוספים אשר מפנים לאותם אתרים פחות או יותר ובכך לדעת ולגלות עוד מילות מפתח שקשורים סמנטית לאתר שלכם אבל שלא חשבתם עליהם מלכתחילה.

ברשת קיימים כלים נוספים בתשלום שמראים לכם את התחרות על כל ביטוי כמו גם נתונים נוספים.

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה