המדריך המלא על שרתים ומחשוב ענן

אחד המושגים הנפוצים ביותר בעולם המחשוב בשנים האחרונות הוא ״מחשוב ענן״.

אפשר לשמוע את המושג כמעט בכל שיחה על שירותי מחשוב שונים כמו אחסון, מערכות ניהול ותחזוקה או פלטפורמות שונות לעסקים.

אז מה זה בדיוק מחשוב ענן ולמה זה כל כך חשוב לעסקים בימינו? על כך בכתבה הבאה.

 

מה זה מחשוב ענן?

גם אם שמעתם את המושג הרבה פעמים ועדיין אתם לא בטוחים מה זה אומר, סביר מאוד שאתם כבר עושים שימוש בשירותים שונים של מחשוב ענן, גם לצרכים פרטיים ולא רק עסקיים. הרעיון במושג ענן מתייחס לאופן בו הלקוח רואה את מערכת המחשוב. אם בעבר, על מנת לשלוח מייל או לכתוב מסמך, היה צורך במחשב בעל מאפיינים טכניים מסוימים, אשר יכול להריץ תוכנות מסוימות, והלקוח היה צריך להבין בדיוק אילו רכיבי חומרה יש לרכוש ומה צריך לשדרג בעת הצורך – כיום מחשוב ענן הופך את כל הטרחה הזו למיותרת עבור הלקוח. תוכנת המייל או כתיבת המסמכים כבר לא מותקנת על המחשב עצמו אלא נמצאת ברשת, על חוות שרתים והלקוח פשוט ניגש לתוכנה (הרעיון גם מכונה SaaS – כלומר, Software as a Service). מידע נוסף על שירותי ענן לעסקים ניתן למצוא באתר – https://www.ipcomp.co.il.

 

למה טוב להשתמש במחשוב ענן?

באופן עקרוני, את הפעולות שניתן לבצע במחשוב ענן, ניתן לבצע, ועד לא מזמן כך גם כולם היו מבצעים, על המחשב האישי. השימוש בפתרון המותקן על גבי הרשת מספק מספר יתרונות עבור הלקוחות. ראשית, אין צורך בתהליכי התקנה מורכבים של תוכנות שונות על גבי מחשבים רבים וכן בביצוע התאמות של חומרת המחשבים לדרישות הסף של התוכנה. כל מחשב בעל גישה לאינטרנט ודפדפן יכול להשתמש בשירותי הענן. שנית, וחשוב מכך, אין צורך לעדכן מערכות מחשוב רבות בכל פעם שיוצא עדכון תוכנה. מעדכנים את התוכנה פעם אחת על גבי הענן וכל המשתמשים יכולים להנות מהמוצר המשופר. העובדה שהשירות נמצא בענן מאפשר גם למי שמספק את השירות ליצור מודלים שונים של תשלום. במקום לגבות מחיר על התקנת התוכנה ניתן לשלם פר שימוש או במנוי תקופתי וכך גם הלקוחות יכולים לבחור לשלם רק לתקופה בה הם משתמשים בתוכנה.

 

אילו עוד שירותים ניתן למצוא במחשוב ענן?

כיום, מלבד שירותים בסיסיים כמו מייל וכתיבת מסמכים, אחד השימושים הנפוצים ביותר עבור מחשוב ענן הוא גיבוי נתונים. מחשוב ענן מאפשר שמירה וגיבוי של מידע על גבי שרתים רבים ברחבי העולם ובכך מבטיח את הזמינות של המידע באופן קבוע ללא חשש מתקלות שונות. כמו כן, עבור מי שחושש מסוגיות אבטחה, חברות רבות מציעות שירותי גיבוי נתונים מאובטחים במגוון רחב של אמצעים אשר מבטיחים גישה מוגבלת למידע והצפנה של המידע לאורך כל התהליך.

 

תוכן מאובטח

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה