שבעה טיפים לבחירת מיקור-חוץ

31 באוקטובר 2010 מאת: ארז הדס-זוננשיין
מיקור-חוץ מוצלח יותר

מיקור-חוץ מוצלח יותר

בשנה החולפת עזרתי למספר חברים לאתר חברות מיקור-חוץ לצרכיי פיתוח. כאשר סיפרנו על כך לאנשים אחרים, הופתעו כולם לשמוע כי כ-ל הפיתוח בוצע ע"י חברות הודיות או פיליפיניות. התגובה הבולטת ביותר היתה כי הניסיון שלהם מול ההודים היה כושל עד כדי הפסקה מוחלטת של עבודתם. החלטתי לכתוב פוסט זה ובו שבעה טיפים על מנת לייעל את הפעם הבאה שתנסו לאתר חברת מיקור-חוץ.

מה עדיף: פרילנסר או חברה?
הבדל המחירים בין פרילנסר וחברה הוא משמעותי באופן יחסי. מצד אחד יש הבדל גדול מאוד כי חברות יקרות יותר, מצד שני המחיר של חברה הוא עדיין הרבה יותר זול ממה שהתרגלתם לשלם.
אם אתם מחפשים קשר לטווח קצר, אפשר להסתפק בפרילנסר. אם אתם מחפשים קשר לטווח ארוך, מומלץ בחום לאתר חברה מתאימה. אומרים שהודי שיצא לארוחת צהריים ולא חזר, מצא עבודה אחרת. עבודה אל מול חברה תדאג לקשר נאמן מול הלקוח ולא תתן לזה לקרות.

איפה מחפשים?
ישנם אתרים רבים לחיפוש פרילנסרים (אני מאוד אוהב את guru.com) שם תוכלו למצוא את כל נותני השירותים. מצד שני, אתם גם יכולים לחדד את החיפוש שלכם עפ"י ההתמקצעות אותה אתם מחפשים. אם אתם מחפשים לדוגמה חברות SEO, כדאי לחפש בגוגל עבור מילות מפתח תחרותיות מה שיוכיח לכם כי אכן תוכלו לקבל תמורה הולמת. אם אתם מחפשים מפתח מובייל, תוכלו לחפש במרקט אפליקציות ולבדוק מי המפתח שלהן (חברות הודיות מפתחות בכמויות כדי לקבל חשיפה) או לפנות לאתרים המציעים פרילנסרים בתחום ספציפי.

חברה שפיתחה מוצר זהה – יתרון
חברה שפיתחה מוצר בעל פונקציה דומה לזו שלכם מן הראוי כי תזכה לנקודות זכות ועשויה להקל עליכם בפיתוח. אם לדוגמה האפליקציה שלכם  דורשת חיבור ל-GPS, בקשו לראות אפליקציות שהם פיתחו שדורשות שימוש בGPS. אם אתם מקדמים אתר בתחום מסוים, בקשו לראות דוגמאות להצלחות במונחים אותם הם קידמו בתחום הרלוונטי. אם אתם מחפשים חברה שתפתח לכם אתר בוורדפרס, בקשו לראות דוגמאות עם פונקציות דומות לצרכים שלכם.

ממליצים
בקשו לקבל פרטי התקשרות לממליצים גם אם אינכם מתכוונים ליצור עמם קשר, ודאו כי הממליצים אינם חברות הודיות. בקשה לממליצים אמורה להוסיף לתחושת הביטחון שלכם בבחירת מיקור-החוץ המתאים ביותר.

זמינות
ברוב המקרים יצירת הקשר הראשונה שלכם תהיה עם נציג מכירות ורק לאחר סיכומי דבר תעברו לקשר ישיר עם המפתח. אחד הדברים החשובים ביותר בעייני לניהול נכון של חברת מיקור-חוץ הוא הקדשה של חצי שעה עד שעה מידי יום לבדיקה כי הכל דופק. הוסיפו את נציג המכירות לסקייפ ובדקו כמה זמן הוא מחובר מידי יום, ומהם זמני התגובה שלו?

ישנן חברות שיהיו זמינות לקשר ראשוני ולאחר מכן הן יעבדו אך ורק באמצעות אימייל, ישנן חברות שיהיו זמינות רק חלק מהיום. קשר יומיומי הוא הכרח מבחינתי.

כמה עובדים יש בצוות?
כמו כל חברת פיתוח גם ההודים לא מחזיקים רק מפתחים לאייפון או WEB, אלא מגוון רחב של מתכנתים. עם זאת, אתם תרצו לוודא כי יש להם יותר ממתכנת אחד או שניים בתחום אותו תרצו לפתח וזאת על מנת לוודא כי במידה ואחד יהיה חולה, השני יהיה מעורב ויוכל להשלים את המשימה. או אם אחד יתקל בבעיה שלא ידע לפתור, יהיה לו עם מי להתייעץ.

שאלו את נציג המכירות כמה אנשים יש בצוות הפיתוח לתחום הספציפי אותו אתם צריכים. מן הסתם אי אפשר לדעת אם הנתון הוא אמת או לא, אך זה נושא אחר לחלוטין.

שלחו את האפיון והמתינו לשאלות
שלחו את האפיון לנציג המכירות ובקשו לדעת כמה זמן יארך הפיתוח ומה העלות. שאלו אותו האם יש שאלות ואם משהו לא ברור. במידה והוא לא חוזר אליכם עם שאלות כדאי שתשאלו את עצמכם האם אתם שבעי רצון מהראיון עד כה?
גם אם כתבתם את האפיון הטוב ביותר שיצא לכם אי-פעם, לא קיימת חיה כזו שלא יהיו שאלות. במידה ולא נשאלתם אף שאלה בנוגע לאפיון, סביר להניח כי הוא בקושי קרא אותו ורק נתן הצעת מחיר מבלי להתייעץ עם ראש צוות הפיתוח.

קרא\י עוד על מיקור חוץ בפוסט קודם שכתבתי

מופיע בקטגוריות: כללי
תגיות:

האפשרות להגיב סגורה.

ה