תזכורות קטנות: גיבוש הרעיון

בטור הקודם ננעלתי על הרעיון הנפלא שיהפוך את מטלת הזיכרון שלנו למשחק כיפי.

הקונספט של הפיכת זיכרון לאתגר ריתק אותי ומהר מאוד מצאתי עצמי מסתובב עם עצמי בחדר (מעגלי החשיבה שלי, כך אני קורא להם) ונרגש להבין שיש לי פיצוח למשחק כיפי שישלב כמה מהרעיונות שלכם לכדי קונספט אחד.

שימו לב, זהו שלב חשוב מאוד בפרויקט – השלב שהחזון המעורפל מתחיל לקבל צורה אמיתית ומגובשת.

ניסיתי לחשוב על רעיון המזכירה שתלמד את מה שאני עושה ותדע מתי להזכיר לי מה (ותודה לנעם נתיב על הרעיון), על השילוב החברתי של התזכורות, על כמה שתזכורות על בסיס זמן, ואפילו מקום הן די חסרות יעילות כשמדובר בתזכורות נורא קטנות.
אייל רופא הגיב בטור הקודם, ובצדק, שכל הרעיון הוא להוריד את הנטל מהזיכרון, משחק עלול להעמיס אפילו יותר.

ואז הגיע הרעיון…

הבסיס של האפליקציה ברור לכולנו. המשתמש נכנס ומזין לתוכה מטלה קטנה שהוא צריך לבצע.
תתארו לכם שמכאן, הוא מקבל במתנה צבא של מזכירות יפות תואר שכל מטרתן בחיים היא להזכיר לו את המטלות האלו.
הוא לא יאלץ לזכור כלום, כי המזכירות יעשו זאת בשמחה עבורו תמורת תשלום סמלי. זה הרי מה שמזכירות עושות בחיים האמיתיים.

עכשיו, החליפו את המזכירות האלו בחברים שלכם. ובמקום תשלום, נבטיח להם ניקוד ויוקרה.

הקונספט הוא שהמשתמשים יוכלו בכל עת לראות את התזכורות שהחברים שלהם הזינו (אל תדבר איתי על פרטיות, אין שום דבר רגיש ב"צריך לקנות כבל טעינה לסלולארי כשאני מגיע לקניון") ובעצם ינכסו אותם לעצמם.

כל תזכורת היא עולם עם חוקים מוגדרים (טווח זמן, טווח מיקום. אחד מהם או שניהם ביחד)  וכאשר חבר מזכיר לחבר אחר במסגרת החוקים, הוא זוכה בניקוד.
אם הוא היה הראשון שהזכיר, הוא זוכה במדלייה על ראשוניות, אם הוא  הזכיר עם עוד הרבה, הוא זוכה במדליית התזכורת הפופולארית.
החבר שקיבל תזכורת, יוכל להחליט מי מהחברים שהזכירו יקבל עוד נקודה אחת (חסרת משמעות פרקטית, אבל מרגשת כי יש בה אלמנט של הפתעה וכבוד).

יהיה אפשר אפילו, דרך האפליקציה, להסתנכרן לחשבונות הטוויטר, פייסבוק ופורסקוור של החברים ובכך "לעקוב" אחרי מה שהם עושים כדי שאם נראה ציוץ שאומר "נוסע לסופר", נוכל מיד להחזיר לו "אל תשכח את החלב דל השומן שאשתך ביקשה!" ואם עשינו את זה במסגרת הזמן והמיקום שהמשתמש הגדיר, זכינו בניקוד!

משתמש יוכל להגדיר מראש כמה התזכורת שלו שווה ("אתן לכם 30 מהנקודות שלי תמורת זאת שתגידו לי לקנות פרחים לחמותי").

וזה הרעיון בכללי. אתם לא תזכרו, החברים שלכם יזכרו, והם יעשו זאת בשמחה.
יש עוד המון המון פינות שאפשר וצריך להיכנס (מה קורה אם משתמש לא הזכיר במסגרת החוקים? איך מונעים קומבינות בין משתמשים? האם משתמש יאבד נקודות אם לא שיחק במשך זמן מה? וכו' וכו' – כל אלו שאלות שחייבות להישאל כדי שהמשחק יהיה ברור ומהנה ככל שניתן). אבל לצערי קצרה היריעה מלפרטן כאן. אני מאמין שהן ייענו בהמשך הדרך.

ולאלו מכם שעלולים לשאול "למה לכל הרוחות שהחברים שלי ירצו לזכור בשבילי דברים" אענה בפשטות: זה משחק. ואנשים עושים דברים מוזרים כשהם יודעים שזה במסגרת משחק ושהם יכולים לנצח או להפסיד (10 אנשים רודפים אחרי כדור במגרש עירוני ביום שישי אחה"צ, למה שיעשו את זה?).

ובכל מקרה, אני מזכיר שהרעיון בפרויקט הזה הוא לא ליצור מוצר שיימכר במליונים, אלא פשוט לעבור תהליך יצירה משלב אפס ועד לשלב המימוש הסופי.
אני מקווה שעד כה אתם לומדים ונהנים כמוני :)

בשלב הבא, אני מקווה להביא לכם שרטוטים ותרשימים של המשחק.

לעדכונים של עד הפוסט הבא – אתם מוזמנים לעקוב אחרי בטוויטר.

וכן המייל שלי פתוח לכל מה שלא מתאים לתגובות.

ומה דעתך בנושא?

ישנן 4 תגובות, הצטרף לדיון

  1. מאת abc:

    להתעורר בוקר אחד ולגלות ש82 חברים כתבו לך בפייסבוק שרצית לקנות חלב,

    פשוט תענוג…

  2. מאת אמיתי טויטו:

    מן הסתם שזה יהיה קצת יותר חכם מזה: )

    והתזכורות יהיו באפליקציה, לא בפייסבוק

  3. מאת eyalrofe:

    נשמע מעניין ביותר.

    אני מציע שנערוך ניסוי קטן שיעזור לנו להבין טוב יותר איך דבר כזה יכול לעבוד.

    הכינותי מראש סקיצה לאבטיפוס (לאו-פי) שיכול לשמש לנו כעזר:
    http://twitpic.com/5i250t/full

    הערות?

  4. מאת eyalrofe:

    ובכן?

תגובות ללא פייסבוק