חיפוש 2.0

30 ביולי 2007 מאת: ארז הדס-זוננשיין

בשבוע שעבר סיימתי את תפקידי (ניהול תחום החיפוש) בתפוז, וכחלק מתפקידי ומההתעניינות שלי בעולם החיפוש או יותר נכון בסידור מידע טקסטואלי בדרך "נכונה", אני נוהג לקרוא מאמרים רבים בנושא מנועי חיפוש וניתוב מידע. לפני כעשרה ימים התפרסמה כתבה ב-SEOCHAT על מנוע חיפוש חדש (ההשקה בקרוב) שיציע שירות חיפוש שונה ממה שהיכרנו עד כה, השמועה אומרת שהוא די דומה ל-ASK. היום התפרסמה כתבה בדה-מרקר אודות מנוע חיפוש חדש שהעומד בראש פיתוחו הוא מייסד ויקיפדיה, אלא שהפעם מדובר במנוע חיפוש בשיטת הקוד הפתוח, הטרנד החדש והמבורך יש לציין.

אני מאמין כי אלו המעוניינים להתחרות בגוגל לא צריכים לנסות לפלח את כל הרשת האינטרנטית, אלא נישות ספציפיות כמו רפואה, אוכל, בלוגים, חדשות וכו'. אני נזכר בימים בהם הביטו כולם על מיקרוסופט וידעו כי אין חברה חזקה ממנה. מילה של ביל גייטס היתה שווה יותר משווי השוק של חברות רבות. היום אנחנו מביטים כך על גוגל אך יודעים שיש גם צורך להילחם בה, לנסות לתת מולה קרב הוגן בכדי למצוא את הפתרון הבא. הבעיה היא שכולנו משחקים במגרש שלה, מגרש החיפוש.

אני מאמין באמת ובתמים כי ישנו סיכוי גדול מאוד שהשיטה הבאה לארגון מידע מאתרים רלוונטיים לא תעשה באמצעות מנוע חיפוש. הבעיה היא שאני לא בטוח עד כמה באמת חושבים על כך לאור העובדה שרואים את הצלחתה של גוגל וזהו הכיוון שמוביל את אלו המחפשים פתרון לארגון מידע.

בינתיים אני נשאר בתחום החיפוש כי זוהי הדרך הטובה לאתר היום מידע טקסטואלי ואולי לימים נוכל לשפר זאת לסוגי מידעים נוספים. עם זאת, אני מעוניין באמת ובתמים למצוא את הפתרון הבא לארגון המידע ברשת, לא בכדי להתחרות בגוגל, אלא כי אני מאמין שבתוך כל נושא ה-ווב 2.0 נוצר המון מידע חיוני שיש לנתב אותו כראוי.

תגובות

2 תגוובת על ”חיפוש 2.0“
  1. מאת lior:

    מה אתה חושב על ארגון המידע בעזרת תגיות, מגמה שטכנוראטי מובילים?

  2. גרוע. מזכיר לי את המטא-תג keyword שגוגל כבר מזמן לא מתייחסים אליו בגלל זיבול של אתרים.

ה