שיווק דיגיטלי הוא שם כולל לכל דרכי השיווק שבהן אנחנו עושים שימוש באמצעים דיגיטליים שונים. בניגוד לפרסום המסורתי שאליו היינו רגילים, עולם הרשת והטכנולוגיה מאפשר לנו לפרסם בצורה הרבה יותר חכמה, אם רק נדע לעשות בכלים שלו את השימוש הנכון. בתור בעלי עסקים חשוב שתכירו את הכללים המרכזיים של השיווק הזה, ואנחנו כאן כדי לספר לכם עליהם.
1. אנשי מקצוע מלווים
הדבר הראשון שעליו כדאי להקפיד הוא לבחור חברה לשיווק דיגיטלי. חברה כזו תוכל לייעץ לכם בדיוק איך לעבור את תהליכי השיווק השונים ותנגיש עבורכם את עולם הפרסום בדיגיטל. CXM היא חברה שנותנת לכם ניהול חווית לקוח ויכולה לעזור גם לכם להנות מעזרה של אנשי המקצוע המובילים בתחום.
2. שימוש ברשתות חברתיות
אי אפשר לדבר על שיווק דיגיטלי מבלי להזכיר את הרשתות החברתיות. הרשתות הפכו לאחד הכלים המרכזיים בעולם השיווק הזה, וכדאי מאוד שהנוכחות שלכם בהן תהיה מורגשת. הדפים שלכם ברשתות צריכים להיות מעודכנים כל הזמן, ועליכם לנסות לייצר קשר בלתי אמצעי עד כמה שניתן מול הלקוחות שלכם. הדבר הזה יכול להוות מקפצה עבור העסק שלכם.
3. קידום אתרים
אתר לעסק הוא משהו שיש כמעט לכל עסק, אולם גם אחרי שיש לכם אתר, אתם צריכים לבדוק את רמת החשיפה אליו. בקידום אתרים אנחנו דואגים לכך שהאתר שלנו יהיה כמה שיותר למעלה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, וכך כל מי שיחפש את המוצר או השירות שאנחנו מציעים ייחשף דווקא אל העסק שלנו.
4. ניתוח קהל יעד
בפרסום הרגיל אנחנו בונים על כך שכמה שיותר אנשים יחשפו לפרסום שלנו, ומתוכם תהיה קבוצה מסוימת שבאמת תתעניין במוצר שלנו. בפרסום דיגיטלי אנחנו יכולים להגדיר מראש מי קהל היעד שאליו אנחנו רוצים להיחשף. גם אם בהתחלה הקהל הזה נראה לכם קטן יותר, זכרו שכל אדם שאתם נחשפים אליו הוא מישהו שסביר להניח שמתעניין במה שיש לכם להציע.
5. בדיקת ביצועים
קמפיין פרסום ברשתות החברתיות או ברשת בכלל הוא לא משהו שתחום בזמן. בניגוד למודעה בעיתון או שטח פרסום שאותו רכשנו, קמפיין פרסום ברשת יכול להיות משהו מאוד ארוך וכדי שהוא יהיה אפקטיבי, חשוב להיות עם יד על הדופק כל הזמן. בדקו האם הצמיחה של העסק שלכם באמת עולה, ונסו כל הזמן לוודא שהפרסום אכן מוביל אתכם לרמת החשיפה המצופה.
לסיכום
עולם הדיגיטל מאפשר לנו בתור בעלי עסקים לפרסם בצורה הרבה יותר חכמה. בעזרת ניתוח קהל יעד נוכל לוודא שהתכנים שאנחנו מייצרים מגיעים ישירות אל מי שיכולים להתעניין במוצרים שלנו, וכך אנחנו לא מבזבזים משאבי פרסום על קהל אקראי. בנוסף, כדאי לעשות שימוש בכלים כמו קידום אתרים או דפי פרסום ברשתות החברתיות, כיון שזה יכול למשוך אליכם קהל הרבה יותר גדול.