קידום אורגני VS קידום ממומן – מה עדיף    

פתחתם אתר באינטרנט שמציג משהו שאתם מציעים, יודעים או רוצים לקדם ואתם בטח רוצים שגולשים שונים ייכנסו לאתר ויחפשו למידע המצוי בו. אז איך עושים את זה נכון? איך מפרסמים את האתר שלכם כך שכמה שיותר גולשים ייחשפו אליו? כנראה שבשלב זה כבר הבנתם שאתם צריכים קידום אתרים, עכשיו השאלה איזה קידום אתרים? בכתבה נציג בפניכם אופציות שונות וננסה להבין איזו אפשרות עדיפה.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום אתרים ממומן?

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני, קידום אתרים, או SEO ( Search Engine Optimization), זהו למעשה כינוי לפעולות שונות שניתן לעשות על מנת לגרום לכך שכאשר גולשים ייכנסו לגלוש באינטרנט ויחפשו משהו שקשור לתחום העניין שאתם מציעים, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש ויהיה נגיש. כלומר מגדיל את החשיפה של האתר שלכם לציבור הגולשים כאשר הם מחפשים במנועי החיפוש השונים, שכידוע המפורסם והגדול ביותר הוא כמובן גוגל.  כלומר, קידום אורגני SEO במנועי חיפוש עושה התאמה ואופטימיזציה בין האתר שלכם למה שהגולשים מחפשים בגוגל.

גוגל

 

מה זה קידום אתרים ממומן?

כבר מהשם ניתן להבין שיש כאן מעין יתרון. מדובר בפרסום שהוא ממומן, כלומר גוגל מקבלת תשלום על כל לחיצה על האתר שלכם, זה תואם את האינטרס הכלכלי של גוגל למקסם רווחים ומשכך היא תומכת בפרסום שכזה. לכן, אתרים עם קידום אתרים ממומן יופיעו בראש רשימת תוצאות החיפוש, כאשר ההבדל בין תוצאות שפורסמו על ידי מימון לבין תוצאות מקוריות של החיפוש מטושטשות על ידי גוגל באמצעים שונים.

יש לציין שהשיטה הזו תואמת את האינטרס הכלכלי של גוגל וכניסה לגוגל כסף רב, אך עדיין לגוגל יש מוניטין והיא רוצה לשמור על מידת אמינות מסוימת. לכן, הפרסום בגוגל מתנהל בצורה שהיא גומה למכרז שלכך נכנסים שיקולים כמו אמינות האתר והרלוונטיות שלו לחיפושים.

 

אז מה עדיף?

כמובן שאין פה תשובה אחת ברורה שחור על גבי לבן. לגבי קידום אורגני – אלא לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה שעליכם לקחת בחשבון בהתאם לצרכים שלכם. מצד אחד, קידום אורגני מספק חשיפה רבה ללא צורך לשלם על כל לחיצה על האתר שלכם, מה שיכול להוביל להכנסות רבות ולהעלות את הערך של האתר. מנגד, זהו הליך שלוקח זמן רב, והתוצאות תמיד יהיו בעדיפות תחתונה אחרי פרסומים ממומנים.

לגבי קידום ממומן – מצד אחד, זה נותן חשיפה מידית, החובה להשקיע התוכן והרלוונטיות פחותה יחסית, הפרסום ממוקד ויש לו עדיפות על פני אתרים אחרים. מצד שני, משלמים כסף על כל קליק לאתר שלכם והמחיר עולה בהדרגתיות, האפקט הוא לטווח קצר ולא ארוך במיוחד, ושיטת התשלום על הקליקים חופשת אתכם גם לקליקים של מתחרים.

 

לסיכום

לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה ואתם צריכים לחשוב על הצרכים האישיים שלכם ועל מה אתה רוצים לקדם באתר שלכם – האם אתם מחפשים קידום מהיר או ארוך טווח, האם אתם מוכנים לשלם על כל לחיצה, האם המידיות חשובה לכם ועוד. כך, תוכלו להתאים את שיטת הפרסום בדיוק למה שאתם צריכים.

המון בהצלחה!

 

מה זה קידום ממון?

אם פתחתם אתר כלשהו באינטרנט, אתם כנראה רוצים שאנשים ייכנסו אליו – לא משנה אם זה לחשיפה, למכירה או לקידום עסק. ניתן להיעזר בחברה לקידום אתרים באינטרנט וזה אכן מומלץ אם אין לכם הרבה ידע בתחום. למעשה, ברגע שאתם רוצים שאנשים ייכנסו לאתר שלכם וייצרכו את התוכן, המוצר או כל מה שאתם מציעים, עליכם להסתכל על כל גולש באינטרנט כאל לקוח פוטנציאלי. עכשיו עולה רק השאלה – איך מביאים את אותם לקוחות? כאן נכנס לתמונה קידום אתרים, ולמזלכם – אספנו עבורכם את המדריך המלא לקידום אתרים מושלם.

רוצים גם אתם להגיע לטופ ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

מאמרים וכתבות נוספות

השאירו תגובה