קידום אתרים באינטרנט
קידום אתרים אורגני
חברות רבות עוסקות כיום בקידום אתרים. תופעה נפוצה היא הצהרת חברות בניית אתרים כי הן בונות את האתר כך שיתאים לאופטימיזציה. אין זה דבר נכון מאחר ובוני אתרים יכולים לבנות את האתר נכון לכל היותר, אך אין מדובר באופטימיזציה. יתרה מכך, ישנן הרבה מאוד חברות קידום אתרים שיבטיחו לכם קידום אתר בשיטות שונות ומשונות אשר עשויות לגרום נזק בלתי הפיך לאתרכם.

חשוב לדעת! אין כל קשר בין חברה לבניית אתרים וחברה לקידום אתרים באינטרנט.
חשוב לדעת! קידום אתר שלא נעשה באופן מקצועי עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך

להלן שיטת עבודה נכונה לקידום אתר:

  •  שלב ראשון בקידום אתרים אורגני הוא הכרת האתר שלך לעומק. תחילה אאסוף את כל המידע הדרוש (מיקום נוכחי בגוגל, סטטיסטיקות האתר, מילות מפתח קיימות, מאפייני דומיין ועוד) אודות אופן הפעילות של האתר על מנת לבדוק האם גוגל ממפה את האתר באופן מלא והאם הוא מבין את תחום פעילות האתר שברשותך. בנוסף אחקור את האתרים המתחרים לך, אלו המופיעים לפנייך בתוצאות החיפוש בגוגל, על-מנת להבין את הסיבה להופעתם בדירוג גבוה.

  •  שלב שני בקידום אתרים אורגני הוא ניתוח קוד האתר בשיתוף עם מתכנת. כפי שציינתי קודם, לא כל בונה אתרים מתמקצע בקידום אתרים. לכן, על מנת שמנועי חיפוש וגוגל בפרט יוכלו לקרוא ולמפות את האתר שלך, ברצוני להבין את הקוד לעומק בכדי להפיק דוח תיקון (שלב רביעי).

  •  שלב שלישי בקידום אתרים אורגני הוא מחקר מילות מפתח אשר מוגדר כליבת קידום האתר מאחר ובשלב זה נדרש ניתוח נושא האתר שלך בכדי למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר תוך התחשבות במילות מפתח בהן אתה מעוניין, מילות מפתח רלוונטיות, כמות מתחרים, סטטיסטיקת מנועי חיפוש ופרמטרים נוספים. מחקר מילות מפתח הנעשה שלא באופן מקצועי, יכשיל את קידום אתרך.
    קרא עוד על מחקר מילות מפתח

  •  שלב רביעי בקידום אתרים אורגני הוא תיקון קוד האתר ושכתוב דפים. שלב זה מתחלק לשני חלקים: בחלק הראשון אחקור את מבנה האתר ואפיק דוח מפורט המסביר על השינויים הנדרשים על מנת שעכבישי החיפוש יוכלו לטייל באתרך, להגיע לכל העמודים ולדרג אותם (PageRank) על פי חשיבותם כראות עיניך. תופתע לגלות כי אתרים רבים נוטים להגדיר את עמודי המשנה שלהם כעמודים החשובים ביותר שלא בכוונה תחילה. בשלב השני, אבצע אופטימיזציה לדפי המפתח על מנת לעזור לגוגל להבין את הנושאים העיקריים בהם עוסק האתר ובכך לגרום למיקודו בעייני גוגל תוך התמקדות במילות המפתח אשר נבחרו במחר מילות מפתח.

  •  שלב חמישי בקידום אתרים אורגני הוא הוספת האתר למנועי החיפוש השונים ולאינדקסים רלוונטיים. בשלב זה איידע את האתרים השונים בדבר קיום אתרך.

  •  שלב שישי בקידום אתרים אורגני הוא יצירת קישורים איכותיים לאתרך. שלב זה כולל עבודה שוטפת הנמשכת כחצי שנה. בשלב זה אדאג לקישורים נכנסים לאתרך ובאחריותי לוודא כי אתרים אשר התחייבו לקשר אליך אכן מקשרים. בנוסף, אדאג ליצירת קישורים נוספים למשך כל תקופת הקידום.

  •  שלב שביעי בקידום אתרים אורגני הוא ניתוח סטטיסטיקות האתר וזיהוי נקודות חולשה תוך מתן פתרון להן. שלב זה הינו חלק מהעבודה השוטפת ובו תקבל מידי חודש דו"ח עדכני אודות התקדמות אופטימיזצית האתר.



    קידום אתרים באינטרנט - חשוב לדעת!

  •  בזמן שבאתרך מתבצעת אופטימיזציה, סביר להניח כי עוד אתרים מבצעים קידום אורגני גם כן. אין זה אמור להדאיג אותך או למנוע מאתרך להגיע למיקום איכותי, אך מצב זה דורש עבודה רבה יותר על מנת לנתח את המתחרים החדשים (בנוסף לקיימים) ולפעול בהתאם.

  •  קידום אתרים אורגני אורך זמן רב (חצי שנה לכל הפחות) ודורש סבלנות רבה עד להופעת תוצאה ממשית ואיכותית. לפעמים תוצאות יכולות להיראות רק בחודש השישי ולכן נדרשת סבלנות רבה לאורך התהליך.

  •  גוגל נוטים לשנות את האלגוריתם שלהם אחת למספר חודשים. אומנם השינויים הדרסטיים אינם נעשים בן לילה, אך ישנם מצבים בהם נדרש זמן נוסף לקידום האתר על מנת לעדכן את דרכי אופטימיזצית האתר. כמו כן, עדכון דירוג האתר (PageRank) נעשה גם הוא אחת למספר חודשים.

  •  ישנם מקדמי אתרים המבצעים החלפת קישור בשיטת קישור-תמורת-קישור או בשיטת עמוד המכיל כמות ענפה של קישורים, דרכים אלו לקישור אינן קישור איכותי. שיטת הקישורים אשר תיווצר לאתרך תהיה קישורים חד כיווניים. כלומר, אתרים אשר יקשרו אליך, לא תצטרך לקשר אליהם.

  •  אתרים חדשים עוברים "תקפת מבחן" ע"י גוגל ונזרקים לעמודים האחרונים בתוצאות החיפוש. מצב זה נקרא "ארגז החול" ואורך כחצי שנה. בתקופה זו נדרש האתר להוכיח את עצמו באמצעות תוכן עדכני וקישורים. בתור יועץ קידום אתרים באינטרנט באפשרותי לעזור לך לנסות לדלג על מצב זה או לקצרו עד כמה שניתן.

  •  כל מילת מפתח אשר תרצה לקדם דורשת כארבעה דפים. עם זאת, ניתן לקדם עד שלוש מילים בכל דף.