ארוכים

2 בדצמבר 2007 מאת: ארז הדס-זוננשיין

בניגוד לשיטה הידועה של כתיבה קצרה על הרבה נושאים, תוך התחשבות בכך שכבר מזמן לא כתבתי עקב עומס בעבודה, אני כותב פוסט במגוון נושאים. מאחר ואני לא יכול להתחייב שהכל יהיה קצרצר, עדיף לשער שזה יהיה ארוך. לכן הפוסט נקרא "ארוכים":

ישראבלוג – באוגוסט האחרון כתבתי על העתיד של ישראבלוג, זה היה לא מזמן ולפני כשבוע וחצי אכן יצא לפועל חלק מקריאת העתיד שלי בנושא, האפשרות של מנויי פרו ניתנת בחינם לכל דורש והוותיקים נהנים ממנוי הפרו ללא פרסומת. השאלה הנשאלת היא מה יחליטו בנענע בנוגע לפרסום אצל הוותיקים, אם להשאיר את הבלוגים הוותיקים נטולי פרסומות או לבזות גם אותם. המונח ביזיון בשורה הקודמת הוא לא לחינם, אני חושב שראוי להתייחס לבלוגרים הוותיקים שאף השקיעו את כספם ולוותר על שטחי הפרסום בבלוג שלהם. האומנם מדובר גם בבלוגרים פעילים במיוחד אבל אני חושב שאם יחליטו בנענע לוותר על השטח הזה, זה רק יוסיף להם נקודות זכות. בכל זאת, מדובר בוותיקים.

ניידות המספרים – במאי האחרון כתבתי על ניידות המספרים. קיוויתי לראות אותה נכנסת לתוקף עד ינואר 2008 כי ההתחייבות שלי לחברה הכחולה עומדת לפוג, כך שערתי. מסתבר שההתחייבות שלי פגה בחודש החולף ובוא בעת ניידות המספרים כבר כאן, ממש כאן. אני לא מתכוון להחליף את המכשיר הסלולרי שלי כבר ביום ראשון, אבל אני מבטיח שעד ינואר זה יקרה גם יקרה. אני לא מעלה את נושא הניידות כדי לספר לכם עלי, אלא להזהיר אתכם מהתחייבות ל-36 (או 24) חודשים לחברות הסלולריות. אם הצרכנים יעשו שימוש בתוכנית הניידות אך בכל זאת יתחייבו לחברה החדשה, אפשר יהיה להגדיר את התוכנית ככישלון חרוץ (ממש כמו אולמרט) כבר עתה.

אם בסלולר עסקינן, בשבוע שעבר החלו הטריילרים לשועל השלישי (שזה כמו לואי השלישי אבל לא). מדברים על זה שהוא גרסה מאובטחת יותר (מה שחשוב מאוד) אבל הדגש העיקרי הוא הפלאגינים הנבחרים שבאים באופן מובנה ותו לא. מה שאנשים שוכחים זה שהשועל השלישי אמור לבשר את כניסתו אל עולם הסלולר ובכך לתת מלחמה לאופרה המכובדת שעושה את עבודתה נאמנה בלא מעט מכשירי קרינה.

גוגל – כפי ששמתם לב גוגל הוכנס לבלוג ביתר קפידה. מעתה יש המלצות על RSSים שאני קורא מידי יום והזמנה ליצור איתי קשר באמצעות הג'יטוק אשר משבוע שעבר אפשר לעשות באמצעותו גם שיחות ועידה. זו אופציה מאוד זניחה אבל משעשע שעושים מזה רעש כאשר מדובר בגוגל.

חבר סיפר לי שמאתיים כניסות ביום שהוא "מקבל" מהתוצאות האורגניות של גוגל עולות לו כחמישה שקלים. מעולם לא יצא לי לחשוב על כך אבל זה נכון, אני בעצם גורם נטל כספי (חיובי בסופו של דבר, אני נשבע) על אתרים רבים ברשת בכך שאני עוזר להם להיראות טוב יותר בגוגל (תזכורת: אני יועץ לקידום אתרים וראש צוות SEO בחברה בינלאומית לשיווק באינטרנט). תארו לעצמכם כמה כסף מושקע בפורטלים הגדולים שלא עושים אופטימיזציה ומקבלים כניסות רבות. תארו לעצמכם, מה יקרה אם הם כן יעשו, כמה התעבורה תגדל ואיזו הוצאה כספית נוספת תהיה להם. בתפוז אגב, מחפשים איש\ת SEO לכל המעוניין

עבודה זרה – בחודש האחרון הבנתי שבחו"ל לא צועקים ובטח שלא מתעצבנים. אם אתם עושים עסקים עם תושבי העולם הגדול (כולל הודו) כדאי שתרשמו בפניכם שלא צועקים ולא מתעצבנים עליהם. אם תבחרו לעשות כך תגלו שהם יברחו עם הכסף. נתקלתי במספר אנשים שזה כבר קרה להם ולא הבינו מה היתה הבעיה שלהם. מסתבר שרק אנחנו (והאיטלקים) מתעצבנים מכל שטות ובוחרים להביע את זעמנו הרב.

אם בחו"ל עסקינן, לא מזמן כתבתי פוסט על שוק העובדים (או עבדים?) ההודי, לאחרונה ניסיתי לאתר חברה אמריקאית, אבל מסתבר שההודים החליטו להשתלט על תוצאות החיפוש של גוגל ויצרו אתרים באנגלית והם אף מציגים עצמם בתור אמריקאים. בחלק מהמקרים הם מודים שיש שלוחה בהודו ואז ניתן להבין שמדובר בחברה הודית טהורה, אך יש פעמים כי הן אינן מזכירות את השלוחה ההודית, אבל כאשר אני מקבל הצעת מחיר מהר מאוד אני מבין שהמחירים הם מחירי הודו. על איכות העבודה יש מחלוקת, אני טוען שתלוי לפעמים מי המנהל הישראלי, ממש כמו בפוסט שכתבתי.

זאפ – האתר הנפלא הזה שעושה השוואת מחירים פתח בלוג בעזרתה של בלינק. העניין הוא שאני חושב שלפני שהם פותחים בלוג ומוסיפים השוואת מוצרים פיננסים, רצוי להוסיף RSS למחירי מוצרים, אפשרות לעדכון במייל זה נחמד אבל לא מספק בימינו. כל מילה נוספת מיותרת

לסיום, אם טרם יצא לכם לראות את האתרון החדש שפתחתי, אז תקילו מהר כאן, מדובר באתר מתכונים לסנדוויצ'ים. אם אתם רעבים ואין לכם כוח להתאמץ בהכנות, אתר הסנדוויץ' הוא בדיוק בשבילכם.

האפשרות להגיב סגורה.

ה