יוטיוב – כשלון חרוץ

26 ביולי 2007 מאת: ארז הדס-זוננשיין

זוכרים את פרשת "כשלון חרוץ" של גוגל? עשרות אתרים קישרו לקורות חייו של ראש הממשלה עם המושג "כשלון חרוץ" ובכך הביאו להופעת עמוד הקורות חיים בתוצאה הראשונה. הרעיון כמובן לא היה בלעדי לישראלים, הוא נלמד מאחיינו האמריקאים שעשו את אותו הדבר לג'ורג' בוש.

גוגל החליטו שמדובר בספאם, מן הסתם, וכעבור מספר ימים ביצעו שדרוג לאלגוריתם כך ששיטת ההפצצה הזו לא עובדת עוד. מה גוגל עשו למעשה? (אני משער ש) גוגל החליטו שגם אם יש מיליון קישורים לאתר מסויים אבל אין בו את הביטוי המקשר, להלן "כשלון חרוץ", הרי שמדובר ב"הפצצת גוגל".

אלא שנוצרה כעת בעיה אחרת, אלו המשתמשים בסרגל הכלים של גוגל יודעים כי אין צורך להקליד בשורת ה-Address bar את כל הכתובת של האתר, מספיק לכתוב את שם האתר: תפוז, מעריב, וואלה, נענע וכו'. אבל מה קורה כאשר מדובר באתר באנגלית כמו פליקר, יוטיוב או יאהו שיש אליהם כמות ענפה של קישורים עם המילים הללו בעברית? מסתבר שגם הקישורים המובילים לאתרים הללו נחשבים כהפצצת גוגל לאור העובדה כי המילים הללו לא מופיעות באתר המקושר. עם זאת, תוכלו לראות כי כאשר אתם מחפשים את המושג "יוטיוב" אתם מגיעים לתגיות, משמע מישהו שם את התגית יוטיוב לאחד הסרטונים שלו.

אבל הבעיה לא פוסחת על הישראלים, אתר ידיעות אחרונות שכבר מזמן זכה למושג טמקא גם לא מקשר לאתר טמקא המקורי, אלא רק לכתבה. כנ"ל נרג'.

מצד אחד גוגל באמת פתרו את הבעיה שנקראת "הפצצת גוגל", מצד שני הם עדיין רחוקים מאוד מהמוח האנושי שיודע להבין מתי מדובר בהפצצה ומתי מדובר בקישור תמים ולגיטימי, אין לי ספק כי כאשר הם יתנו מענה הולם ל"הפצצת גוגל" זה יהיה צעד משמעותי, לפחות מבחינתי, כי הם מתקדמים אל עבר החיפוש עפ"י המוח האנושי.

מופיע בקטגוריות: גוגל,מנועי חיפוש
תגיות: , ,

האפשרות להגיב סגורה.

ה