HTIA 2011 – חווית משתתף

5 ביוני 2011 מאת: ארז הדס-זוננשיין
HTIA 2011
HTIA 2011

בימים רביעי-וחמישי שחלפו התקיים כנס ההייטק הישראלי אותו פקדו בכירי העולם, סטארטאפיסטים, עורכי דין (נתקלתי באחד, נשבע!), בנקאים, משקיעים, ובקיצור – כל עולם ההייטק ומתענייניו. יומיים בהם כל הייטקיסט יכל להרגיש כמו ילד בחנות צעצועים. מלבד האוכל המעולה, הארגון המדהים שכלל תיק לכל משתתף, תג שם מודפס עם שרוך כמו שנהוג בכנסים בינלאומיים, היו כמה אירועים וחברות שתפסו את תשומת ליבי יותר מהכל.

שר התקשורת ההודי
אני מאמין בכלכלת הודו ואף עובד עם חברות פיתוח מזה שנים. שר התקשורת ההודי אומנם הגיע על מנת להציג את מדינתו ויכולתה, אך הנתון שהפתיע אותי יותר מהכל הוא כי בהודו ינשן 22 שפות רישמיות. אם אתם מתכננים להשיק מוצר לשוק ההודי, כדאי שתזכרו זאת. פרט לכך ציין השר כי הם עמלים בתשתית תקשורת לכפרים נידחים, מה שאומר כי מעגלים נוספים בהודו יהיו חלק ממהפכת האינטרנט בקרוב.

Mominis
אני לא חובב של אפליקציות Cross-platform, אבל משום מה המערכת של מומיניס הדליקה אותי. המערכת היא למעשה סטודיו ליצירת משחקים למובייל. אתם מוזמנים להתרשם מהמוצר בסרטון הדגמה

על משקיעים וסטארטפים
באחת מן ההרצאות שפחות עניינה אותי יצאתי החוצה והתיישבתי באחד הסלונים. בספות מולי ישבו שלושה נציגים מחברת השקעות, ובספה שהיתה לצידם התיישבו מידי חצי שעה סטארטפים צעירים אשר ניסו לשכנע אותם להשקיע. הסטארטאפיסטים הגיעו  בזוגות, בכל פעם התיישב זוג נוסף אל מול שלושת המשקיעים, אלו הציגו את הרעיון בהתלהבות, בעוד הנציגים של חברת ההשקעות רושמים הערות בקלסר שלהם.

אני מודה שזה היה מרגש, לראות איך תעשיית הסטארטפים מתרחשת בין הנאומים וההרצאות, בין עמדות התצוגה של החברות השונות.

Inner-Active
אם פיתחתם אפליקציה שההכנסות שלה מבוססות פרסומת, אתם בטח יודעים כי קיימות היום לא מעט חברות המציעות לכם להרוויח את הכסף באמצעותן. מוצר נוסף שהרשים אותי היה של חברת אינר-אקטיב המציע מערכת פרסום לאפליקציות סלולרית שעפ"י טענתם מכניסה יותר כסף מכל שירות אחר, לאור העובדה כי הם מבצעים אינטגרציה אל מול עשרות חברות בתחום. עפ"י הנאמר בכנס וגם באתר החברה, הם מתחייבים כי יעמוד מולכם "מנהל חשבון" שיסייע לכם להפיק את מרב ההכנסות המאפליקציה. לאור התרשמותי מהרעיון אני מתכוון לנסות אותם בזמן הקרוב על האפליקציה שלי MySoccer 24/7

eBay
במהלך היום הראשון יצאתי לנשום קצת אוויר בחוץ ופגשתי את הבחור שאחראי על אלגוריתם החיפוש של איביי. בואו נודה באמת כי הסיכוי להיתקל בו בכנסים אחרים די שואף לאפס, אז ניסיתי להבין ממנו איך הם מתגברים על כל בעיות ההונאה הקיימות במזרח. מסתבר, כך הוא סיפר לי, כי הם יודעים כמעט על כל IP של בית קפה במדינות המוגדרות בעייתיות, ודואגים לחסום את הפעילות ממנו. אם תהיתם על המידע הקיים בידי גוגל או פייסבוק, תחשבו שוב.
אחרי שיחה על אה-ודא אמרתי לו  כי אני מבין שהוא הבנאדם שיכול להמליץ איזה מוצר כדאי למכור באיזו מדינה. הוא חייך ואמר שאפשר לומר כך.

מופיע בקטגוריות: כללי
תגיות: , , ,

האפשרות להגיב סגורה.

ה