חדל קשקשת ברשת 2

16 בינואר 2008 מאת: ארז הדס-זוננשיין

לפני מספר ימים קראתי (חיפשתי, לא מצאתי) כתבה שמע"צ רוצים לשמוע את דעתם של הנוהגים בכביש 1, כיצד ניתן לשפר את חווית הנסיעה בכביש. הכבישים בארץ הם סוג של תוכן גולשים, הנוהגים כמו הגולשים (חושבים שהם) יודעים מה הכי טוב בשבילם, ולפעמים גם יש להם רעיונות מבריקים. הבעיה מתחילה כאשר מדובר בגוגל. בשנים האחרונות תחום מנועי החיפוש מתפתח בקצב מסחרר כי גוגל הוכיחו שאפשר להרוויח מזה כמה שקלים (כי מי עוד מתעסק בדולרים?!). מאחר והייתי בשני צידי המתרס, להלן זה שמנהל פיתוח מנוע חיפוש וכיום זה שמחפש ומקדם בהם, אני יכול להגיד שכל רעיון של גולשים נלקח בחשבון.

אז איפה הבעיה? הבעיה היא כאשר מקדמי אתרים נותנים לגוגל רעיונות איך למנוע קידום של אתר. דוגמה טובה היא העונש של מיקום + 5, כלומר המיקום המיועד שלך במקור פלוס חמש תוצאות אחורה, משמע אם אתר אמור להיות בתוצאה הראשונה, האתר יופיע בתוצאה 6 כי ככה גוגל קבע. אני לא יודע מי המציא את הרעיון הזה קודם, הביצה או התרנגולת, מה שבטוח זה שיש לא מעט רעיונות שבאים מהגולשים שעוסקים ב-SEO ורוצים להוכיח את גאונות הרעיונות שלהם והאבחנה במצב הקיים, אך למעשה הם מעלים השערה ובכך נותנים לגוגל את הרעיון כיצד למנוע קידומים אשר בסופו של דבר גם פוגעים בהם.

אבל ניחא האתרים שנפגעים, תמיד יהיו רעיונות חדשים איך לקדם בשיטות שלא חשבו עליהן קודם לכן. אלא שהעניין הוא כי לפעמים הגולשים עצמם מעלים את הרעיונות אשר בסופו של דבר פוגעים בהם, כמו בתחום ה-SEO. אני חושב שהידע, הניסיון והדינמיות בתחום הם נכס יקר מאוד, ולתת לגוגל הזדמנות לשים לך רגל, היא טעות איומה, היא שוות ערך בעייני למסירת מידע מודיעיני של צה"ל, ורק לפני שבוע שוחרר קצין בדרגת אלוף משנה בעקבות זליגת מידע. אז בפעם הבאה שאתם חושבים לחלוק עם העולם מידע שייתן לכם כמה נקודות זכות, תחשבו גם על ההשלכות שלו ממספר אופנים, אני בטוח שיש עוד דוגמאות רבות שאינן קשורות לגוגל.

מופיע בקטגוריות: כללי
תגיות: , , ,

האפשרות להגיב סגורה.

ה