תזכורות קטנות: סיום הפרויקט

נתחיל בברכה – מזל טוב.
בדיוק לפני שנה, הבלוג חגג 3 שנים. מה שאומר שאנחנו בני 4 (עולים לטרום חובה! הידד!) ובמבט לשנה האחרונה היה פה ממש מעניין ואני מקווה שהשנה הקרובה תביא עימה אפילו יותר בשורות שיעשו את כולנו חכמים :)

ועכשיו, לפרויקט שלנו.
אני מודה שמה שהתחיל בתרועת חצוצרות גדולה, הסתיים בשקט יחסי.
מצד אחד, הכי טוב היה אם הייתי יכול לתת לכם קישור לחנות האפליקציות להוריד את התוצר הסופי. מצד שני, עבודה על פרויקט שכזה דורשת כוח אדם, משאבים דוגמת כסף וזמן כדי להתמקד רק בזה – ולצערי אני לא יכול להרשות לעצמי לעזוב את כל חיי בשביל משהו שכל מטרתו היא ללמד אתכם ואותי תהליך של יצירת מוצר משלב אפס, נכון?

על כן החלטתי לסיים את הפרויקט בסטטוס שישאיר לכם טעם של עוד, אבל עדיין יעזור לכם להבין את התהליך הראשוני שבונה חלומות.

אחרי שקפץ לנו הרעיון בשלב הראשון, והתחלנו לחקור את עולם התזכורות בשלב השני וגיבשנו את הרעיון לכדי מוצר מוצר בשלב השלישי, הגענו לשלב הרביעי שכולל תירשום נרחב של מסכי האפליקציה/משחק.

בשלב הזה אנחנו יושבים ומשרטטים מסך מסך, כפתור כפתור, דפים על גבי דפים עד שכל חלק באפליקציה מוגדר ומהודק היטב.
אני אישית מאוד אוהב לתרשם עם עיפרון ודף, זה מקל עלי לשבת בכל מקום שאבחר (בפארק, על חוף היום או סתם באיזה בית קפה) ועוזר לי לתרשם מבלי להיות מוגבל ונעול בתחומים דיגיטליים שעלולים להפריע לתהליך החשיבה.

זה חשוב, שכן  בשלב הזה אנחנו צריכים לתת למוח שלנו להתפרע כמה שאפשר ולהיות הכי יצירתי.

אל תדאגו אם אין לכם כישרון ציור (וכפי שהסקיצות מוכיחות, גם אני לא בדיוק יודע למתוח קו ישר). אחרי שיש לכם את כל המסכים, אתם תשבו מולם, תנתחו אותם, תעשו סימולציות (אולי אפילו מול אנשים אחרים) ושוב תקחו דפים ריקים ותמלאו אותם במסכים חדשים שחשבתם עליהם או תהליכים שונים ממה שהגדרתם בהתחלה.

הנחת כל התרשימים זה לצד זה תעזור לכם לראות את התמונה הכללית והעובדה שהם מתורשמים בקלילות, עוזרת לכם להימנע מהיקשרות אליהם. תוכלו בקלות להחליט שמסך לא עובד טוב ופשוט לזרוק אותו לפח ולתכנן משהו חדש – זה מאוד חשוב כי מרגע שנקשרים למשהו בממשק, קשה לוותר עליו אפילו אם הוא לא נכון לפרויקט.

אחרי שנסגרתם על כל המסכים והתהליכים והכפתורים והטאבים והשד יודע מה עוד, זה השלב לשבת מול המחשב ולתרגם אותם לשרטוטים מדוייקים.

אני אישית עובד עם פאוור-פוינט. הרבה גבות אמורות להיות מורמות עכשיו שכן יש לא מעט כלים משוכללים בחוץ.
אני לא אוהב את הכלים המשוכללים. ניסיתי, מרוב שיכלולים לא רואים את הממשק ובסופו של דבר אני מוצא עצמי מבזבז יותר זמן על הפירוטכניקה מאשר על האפיון עצמו. בזבוז זמן עבורי.

מה גם שתוכנות שמספקות קומפוננטות מוכנות מגבילות לי את הדמיון ובסוף אני ננעל על כלים שיוצרי התוכנה הגדירו, רק כי זה קל יותר.
שימוש בפאוורפוינט דינו כדין תוכנת איור – ריבועים, עיגולים וקווים שאיתם אני בונה כל מה שאני רוצה.

אבל זה רק אני ואתם צריכים לעבוד עם מה שטוב לכם בלבד.

שימו לב – למרות שהגדרתי את תהליך השרטוט על הנייר כתהליך החשיבה, גם השכפול למחשב מביא עימו בשורות חדשות ואל תפחדו לעשות שינויים גם כשאתם יושבים מולו. אחרי שהתפרעתם על הנייר, המחשב יכול להחזיר אתכם לקרקע המציאות.
חוץ מזה, בגלל אתם מעתיקים למחשב את כל הממשק, אתם גם בעצם עוברים עליו שוב פעם, מה שגורר לעיתים חשיבה מחודשת ועוד שינויים ותוספות הן בלתי נמנעות.

זהו.
מרגע שיש לכם מסמך מפורט על כל מסכיו והסבריו – זה הזמן לקחת אותו הלאה לעיצוב.
אתם יכולים לקרוא את הפוסט סולם ההשקה כדי להבין עוד על המשך תהליך בניית המוצר.

אני מאוד מקווה שסדרת הפוסטים האחרונה לימדה אתכם קצת יותר על תהליך אפיון של מוצרים חדשים.

אם יש לכם שאלות, אשמח לענות.
אתם יותר ממוזמנים לעקוב אחרי בטוויטרהטוויטר שלי.

שנה חמישית טובה שתהיה לנו :)

ומה דעתך בנושא?

תגובות ללא פייסבוק