וואלה יופי

הנה שלוש תובנות על העיצוב החדש של העמוד הראשי של וואלה!.

1. העוגן הראשי

אם תשאלו אדם שלא ממש מבין מה זה אינטרנט  - איפה הוא רוצה תיבת דואר, סביר שהוא יגיד לכם "וואלה". זה הפך שם גנרי לדואר בעברית ובהיותו הראשון שהציע זאת, הוא גם מחזיק לא מעט משתמשים שמפחדים להחליף פתאום את הכתובת שלהם ולהסתבך באיבוד כל אנשי הקשר ופריטי הדואר שהצטברו במשך השנים.

בוואלה! יודעים שאם יש גורם אחד שמחזיק את הגולשים אצלם וממשיך להחזיר אותם, זו תיבת הדואר ועל כן ההדר החדש (והמסודר למשעי) מכיל אובייקט התחברות לדואר שמבחינה היררכית גדול יותר מכל ערוץ אחר שהם מנסים לקדם שם.
בשנים האחרונות חלה תזוזה לעבר ג'ימייל שמציע גם הוא ממשק בעברית וכמובן פייסבוק שהופך יותר ויותר לכלי תקשורת עיקרי גם בקרב מי שלא מבין מה זה כל הוירטואלי הזה.

ההדר החדש של וואלה!

וואלה! שומרים בכוח על על הגרעין הזה ואני לא אתפלא אם עוד נראה בהמשך גרסא חדשנית שבאה להמציא מחדש את הדואר ותנסה להילחם בעזיבת הלקוחות הנאמנים.

2. מפרסמים פרימיום

יחסית לכל מה שהתרגלנו, העמוד הראשי מכיל (לפי הספירה שלי) רק ארבעה באנרים פרסומיים רועשים.
זה הכל. אפילו האכּבּר-באנר (הגדול הראשי בראש העמוד) עבר אל מתחת להדר.
יש עוד פרסום, אבל הוא יחסית מתחבא בין שלל התכנים ולא מקבל במה משמעותית במיוחד.

אני לא מאמין שוואלה! איבדו את האמון בפרסום ועוברים למודל מיוחד אחר, אבל הנוף הפירסומי ברשת עובר ממפרסמים ארעיים שבאים והולכים לכאלו קובעים שבאים, בונים מתחם, מזינים אותו בתוכן ומשלמים על כך למארח. AKA, תוכן שיווקי.
חלק מהמתחמים מעשירים בתוכן (יס), חלק נותן שירותים לגולשים (יד2) וחלק מביאים כסף של ממש (וואלה! שופס). לוואלה משתלם לקדם בצורה כמעט שקופה ובלתי נפרדת מהתוכן את אותם מפרסמים (כן, אני יודע שהשמות שהזכרתי הן חברות בת של וואלה!) ולהרוויח מהאפקט שכל מתחם מייצר.

פרסומים מבית

מעבר לכך, עוד לפני שנים השכילו אתרים בחו"ל להבין שהעמוד הראשי הוא חלון ראווה ועדיף להשקיע כמה שיותר בקידום התכנים. הפרסום ייכנס פנימה.
אם תדאגו שהחלון יהיה נקי ומושך, אנשים ייכנסו פנימה ושם תוכלו לפתות אותם עם מוצרים חדשים.

3. השליש האחרון

אני כבר לא יכול לספור את כמות הפעמים שנכנסתי לוואלה! ושאלתי את עצמי "למה שני שליש מהעמוד מוקדשים לפרסום בעוד רק השליש האחרון הוא התוכן האמיתי?".
עכשיו השאלה הופכת לא רלוונטית והתקבלה החלטה ליישר קו עם שאר האתרים הישראלים ולהעמיד את התוכן במרכז.

אז אמנם אני יכול לנשום לרווחה, אבל נכנסה בי תהייה חדשה – האם זהו צעד נכון אסטרטגית?
מסת גולשי וואלה! אמנם התרגלה לגלוש באתר עם מבנה מוזר, אבל עדיין, היא התרגלה אליו. ומאחר והרגלים קשה לשנות, ניתן לשער שלגולש וואלה! ממוצע היה קשה לעבור לאתרים המתחרים כי הם נראים כל כך אחרת.

המבנה הישן של וואלה!

עם העיצוב החדש והמבנה הגנרי, גולשי וואלה! יתרגלו אליו במשך הזמן ועל כן יהיה להם יותר פשוט לערוק למתחרים.
ימים יגידו, אבל יכול בהחלט להיות שיישור הקו הזה רק יזיק במקום להועיל. עוד נראה.

סיכום

נעשתה עבודה מאוד טובה. לא חשבתי שאני אי פעם אגיד את זה, אבל אני אוהב את איך שוואלה! נראה.
הייתי מוותר על הצבעים של הערוצים (קונספט שנלעס כבר מכל כיוון ועל הדרך מזכיר לי את NRG) אבל בגדול, מדובר במוצר עם מבנה יציב, ברור וטוב.

אז למרות שאני מהמתחרים – אפרגן בכל זאת :)

> ואם מצאתם אותי מעניין, בואו לעקוב אחרי בטוויטר.

ומה דעתך בנושא?

תגובות ללא פייסבוק