החור שנסתם

גל מור, מייסד הבלוג חורים ברשת, עושה עבודה טובה בצבירה של קהל קוראים נאמן והיחס הרציני שלו לנושא והתכנים המתפרסמים ניכר בהחלט.
מדי פעם אני נחשף לתכנים הבלוג בעיקר עקב חברים בפייסבוק שהגיבו בבלוג או דרך סטטוסים של גל מור בעצמו ולאחרונה התוודעתי לעיצוב החדש שעלה ושלדברי תגובה בעמוד הרשמי הוא "מאוד מינימליסטי".

ובכן, הוא לא.

כשנכנסתי הבוקר לאתר החדש, זזתי באי נוחות על הספה.
קיבלתי פיצוץ של אלמנטים, צבעים, הפרדות וטקסטים והתחושה שנפלה עלי היתה בלבול מוחלט.

ברשותכם, ארכז את ארבע הטעויות שנעשו בהרכבת הממשק של האתר.


טעות #1 – היררכיה תמוהה

"כנראה שהכל חשוב".
זאת המסקנה אליה הגעתי אחרי שישבתי מול האתר דקות ארוכות בנסיון להבין מה קדם למה.
עוד לפני שהתחלנו בכלל לקרוא את התכנים של הבלוג, נכנסנו למלחמת דמים בין שלל האלמנטים על תשומת ליבו של הקורא.

מגיע פס הניווט הראשון (זה באמת המיקום הנכון ל-"מפת אתר"?) ואומר "חה חה, אני הכי למעלה, לכן אני הכי חשוב!".
עונה לו הלוגו "לא! אני יותר חשוב! שהרי אני נמצא לבדי מבלי שאף אחד יפריע לי!".
צועקים אליהם הטאבים "אבל אנחנו צבעוניים, ויש לנו אייקונים וגובה משתנה בהתאם לטאב שנבחר!".
מתערבות התמונות ואומר בטון זועם "אבל אנחנו תמונות, אין גולש שלא אוהב ללחוץ על תמונות! אפילו שאין לו משג מה הן מייצגות!".
ואז פתאום, קופץ אל ענן האבק שנוצר גם הפס הכחול ואומר "אני! פס! כחול! ענקי! עם כוכב!!!".

נעצרים כולם ואומרים "אכן, הוא פס כחול ענקי עם כוכב. יחי המלך החדש".


טעות #2 – עודף אלמנטים

מרוב עצים, לא רואים את היער.
עודף האלמנטים הוא נגזרת של הטעות הקודמת, מה שגורם לנו לתהות איפה התוכן האמיתי.
יש בצד שמאל מצעדים על גבי מצעדים (למה, בעצם, צריך את מצעד התכנים האחרונים אם ממילא התכנים בצד ימין הם התכנים האחרונים?).
תמונות, חיצי גלילה, אייקונים, כפתורים, כותרות, פרסומות, פייסבוק, לייקים, סרגל כלים……

אפשר גם למסור ד"ש לדודה? נו, זה כולה להכניס עוד שורת טקסט שם באמצע.


טעות #3 – עיצוב חובבני

אם העמוד ממילא עמוס באלמנטים, הייתי מצפה מהעיצוב שייתן קונטרה וירכך את המכה.
אך במקום זאת, הוא עושה בדיוק את העבודה ההפוכה.
הצללות בוטות, גראדיאנטים בכל פינה, הפרדות על גבי הפרדות על גבי הפרדות (רק בחלק העליון של המסך יש חמש הפרדות), צבעים שנוצרו רק בשביל ההתלהבות ולא מדברים באף שפה ואייקונים מאולצים שמנסים להיות אחידים, אבל נראים כאילו מישהו פשוט אנס את הלוגו.
ואפרופו הלוגו – לי אישית הוא שידר אתר ביקורת סרטים ולא בועה עם חורים.
מה גם שלא הייתי שמח להיכנס לתוך שיחה עם חורים.

אם אין הבנה במיתוג ואין שום כוונה להתאמץ בחשיבה על לוגו, אז חבל. לעשות סתם משהו "מדליק" גורם ליותר רע מאשר טוב.

טעות #4 – נסיון נואש לגרום לגולש להקליק.

חידה: מה מייצגות ארבעת התמונות בראש הבלוג?
תכנים פופולארים? מומלצי עורך? החדשים ביותר?

זו דוגמא מייצגת של נסיון אינסופי בבלוג לגרום לגולש ללחוץ על דברים שאולי פיספס.
צד שמאל ממחיש זאת אף יותר. נראה שנעשתה כל צורה אפשרית לעשות אגרגציה של תכנים מרחבי הבלוג ורק שחס וחלילה לא יקרה מצב שמישהו לא לחץ על משהו.
אפילו התכנים עצמם לא מופיעים במלואם, אלא כאסופה של פסקאות שצריך ללחוץ כדי לקרוא הלאה.

אין לי מושג אם זה עובד מבחינה שיווקית – אבל זה נראה כמו הזניה רצינית של התוכן.

לסיכום

התחושה שלי היא שחורים ברשת מנסה לעשות הכל ולהיות הכל.
הוא לא סגור על האם הוא בלוג, מגזין או אתר חדשותי.
הוא לא מבין מה הוא רוצה לתת ללקוח שלו והתוצאה באמת נראית ככה – כל מה שאפשר לשים, נשים. וכדי שזה לא יראה כמו קערת קוסקוס, נפריד, נצליל, נצבע, נשקשק ונשפוך רוטב ירקות אפור מעל הכל.

לא נשמע טעים בעליל.

לסיום, מילה אישית לכל מי שעמל וטרח על האתר החדש:
אני מבין שיצא לי פוסט ציני ואולי אפילו קצת כועס ואני מבין ומכיר את התחושה של לקבל ביקורת קוטלת אחרי עבודה קשה.
אבל אני חושב שאחרי מבול הקללות שלכם אלי ("מה הטמבל הזה מבין בכלל?", "הכי קל לתת ביקורת מהצד מבלי להבין את הצרכים!") אתם באמת צריכים לחשוב על מה שניסיתם לעשות בתחילת התהליך, ומה שיצא בפועל.

אני לא יודע מה ניסיתם להשיג – אבל כרגע,  נראה שזה רחוק שנות אור ממוצר נקי, ברור וידידותי למשתמש.

ובכל מקרה – שיהיה המון המון בהצלחה עם האתר החדש :)


נ.ב
הפוטר נראה אחלה (ויש שם אפילו עוד מצעד לקידום תכנים. איזה יופי).

ומה דעתך בנושא?

תגובות ללא פייסבוק