אנרגיה מחודשת

בוקר תמים אחד, חברי זה מכבר ארז זוננשיין, הסב את תשומת ליבי לכך ש-NRG הרימו עיצוב חדש לאויר.
אני לא גולש ב-NRG. בעברי הלא רחוק הייתי שם במדור המחשבים ויום אחד התייאשתי מהשיעמומון ופשוט מחקתי את הלינק מהמועדפים שלי.
רן יניב הרשטיין סקר בנענע את הבפנוכו של האתר החדש והגיע למסקנות אליהן הגיע.
אורי ברוכין סקר בקולקטיב את הנושא המיתוגי של האתר וגם הוא, הגיע למסקנות אליהן הגיע.

ברוכין זרק לאויר את הכפפה שנורא נמנעתי מלשים אותה, אבל יאללה. נראה שזה התפקיד שלי.
אז נסקר קצת את השמישות באתר.

נתחיל.
האתר הזה משעמם אותי. אני לא יודע מה גורם לי לפהק בשנייה שאני נכנס בו.
אולי זה המותג "מעריב" שאני לא קורא, אולי אלו הצבעים המדכאים או אולי אלו פסי הניווט שראינו באלף ואחד אתרים אחרים.
משהו מאוד מאוד רגיל באתר החדש הזה, וזה לא עושה לי שום חשק לנבור בתוכו.
אבל. אני מוכרח להתגבר על הדחף שלי לחזור ל-Ynet (שכזכור, גם הוא שינה את עיצובו לא מזמן) ולהסתכל באמת מתוך עיניו של מעריץ מושבע.

הסרתי את חוסם הפרסומות שלי ואני שמח מאוד לציין שבניגוד לאתרים מבחילים אחרים, אפשר בהחלט לראות שילוב נעים של באנרים אל מול התוכן. אולי זה זמני ונובע מתוך העובדה שמי בכלל רוצה לפרסם ב-NRG, אבל כרגע נראה שהחשיבה היתה מראש על פרסום ותוכן ביחד ולא תוכן….ותוסיפו פרסום איפה שאפשר.

העמוד (שמזכיר לי מעט את גלובס) מסודר בצורה נעימה ונוחה. העין לא מתרוצצת הנה והנה כדי להבין איפה אנחנו נמצאים.
זה טוב. אישית הייתי מבליט קצת יותר את כותרת המדורים, אבל זה נסלח בהחלט.

המבזקים, שאמורים להיות אייטם חם, נפלו למטה ובמקומם נמצאת רשימת לינקים אישיים שאני לא יודע עד כמה משמשים את האוכלוסיה שמגיע סה"כ למצוא חדשות. אם ההיסטוריה מראה שהם לא עובדים (ואני לא מכיר אנשים שמשתמשים בהם. אבל מי יודע.), כדאי להוריד אותם לגמרי ולא לדחוף בכוח.
העמודים הפנימיים בנויים בצורה זהה לעמוד הראשי, רק עם מיקוד לתכנים עצמם. זה יפה, זה טוב, זה נכון. הבנת אחד, הבנת את כולם.

מעבר לזה, נראה שמתכנני הממשק שאבו לא מעט השראה מהאתר המתחרה השכן (ע"ע הטאבים של "הכי נקרא/הכי מדובר" שהיו ב-Ynet בהשקה המחודשת ונעלם לעת עתה).
זה לא רע, אם מישהו עושה משהו נכון, זה דווקא בסדר גמור להעתיק. אם זה עובד, לא צריך להמציא את הגלגל מחדש.
בסה"כ, האתר באמת עושה את העבודה שלו כמו שצריך. מספק חדשות על כל מה שזה אומר. אבל לצערי, בגלל שהוא כל כך לא מתאמץ להמציא שום דבר מחדש, הוא יוצא נורא משעמם, ונורא רגיל. האם יש עד כדי כך הבדל בתכנים שלכם שקוראי המתחרים יעדיפו להחליף את עמוד הבית שלהם?
לא נראה לי.

הכיוון בגדול הוא נכון מאוד. הממשק הקודם היה נוראי ולא מובן בעליל. עיגולים אדומים, מראה חשוך ומעיק…הפעם הם עשו שם עבודה טובה, לא מיוחדת…אבל טובה.

והנה, אני יכול לנשום לרווחה. הצלחתי לכתוב ביקורת מלאה, לא צינית (כמעט. זה בכל זאת אני.) ואפילו יצא שלא קטלתי כמו שחשבתי שיקרה.
רק לסיום…עניין אחד שמאוד מאוד מעיק לי.
מדור המחשבים נדחק אי שם למדור הכלכלה ואין לו נוכחות עצמאית. זה דבר הזוי בפני עצמו שהרי עולם האינטרנט והמחשבים הוא גדול מספיק לספק תכנים ללא מעט מגזינים מקצועיים בארץ ובעולם. למה NRG (מעריב) החליטו להעלים אותו? מחסור בכוח אדם?
טוב. אני מניח שיש להם סיבות משלהם. אני, בכל מקרה, נשאר על Ynet.

ומה דעתך בנושא?

ישנן 9 תגובות, הצטרף לדיון

  1. מאת אמיתי טויטו:

    לינק מצוין אמיר! :)
    שכפול של ממש.

    חבל שאם כבר העתיקו, לא הלכו עד הסוף עם הצבעים שעושים הבדל ענקי בבידול בין המדורים.
    הצבעים….ועוד מיני ליטושים שסוגרים את כל הפינות באיך שזה אמור להיראות.

  2. מאת אמיר ד.:

    לא טענתי שהעתיקו אך זה הדבר הראשון שקפץ לי לראש כשראיתי את הגרסה החדשה. זה מעניין שאתה ואחרים טוענים שהגרסה החדשה משעממת ודלוחה היות והקו הכללי די נפוץ באתרי חדשות מכובדים כמו הגרדיאן ויכול מאוד להיות שיש פה עניין תרבותי נטו. לפני מספר חודשים התקשר אלי כתב מאחד העיתונים הגדולים בארץ וביקש לראיין אותי סביב השאלה הבוטה והבעייתית בעיניי: "למה אתרים ישראלים מכוערים?". דיברנו על עומס ויזואלי, פרסומות וגישה צעקנית לא מתחשבת ואחת הטענות שלי היתה שבסופו של דבר ישראלים מקבלים את מה שהם רוצים ומצפים, גם אם הם לא תמיד מודעים לזה. אי אפשר למכור לישראלים (או לקובנים או יפנים לצורך העניין) אסתטיקה וערכים ויזואלים אנגלים למשל. זה יראה זר, מנוכר ובמקרה הזה – משעמם. זה לא עניין של מי יותר טוב ולמי יש טעם יותר איכותי. פשוט שאלה של ציפיות והרגלים הנובעים משלל סיבות מגוונות.

    תסכל גם על http://www.cnn.com ותראה שגם שם הולכים פחות או יותר על אותו קו עיצובי כמו הגרדיאן כאשר המטרה היא ליצור עימוד מאוורר כמה שיותר במגבלות הרי התוכן שצריך להציג. אין לי ספק שעבודת העיצוב של נרג שאבה השראה הגיונית ומתבקשת מאתרי חדשות מובילים כמו סי אן אן והגרדיאן והמוצר הסופי, חרף בעיות ארכיטקטורת מידע שונות, מציג מוצר שנראה לדעתי מלוטש מקצועי ולא ממש ישראלי. יכול להיות שבכך טמונה אחת הבעיות הרציניות עם חלק מהאנשים שטוענים שהוא יבש ואנמי.

  3. מאת אמיתי טויטו:

    אין לי ספק שמדובר פה בהרגלים מקומיים (קשה לי להגיד תרבות על מה שקורה פה).
    אני די מפוהק מכמעט כל האתרים הגדולים. הבריטיים והאמריקאים.
    או שהורגלנו כבר לרעש, או שאנחנו באמת רוצים לקבל אותו…קשה לי לענות על זה לצערי.

    מוזר, אבל אם הארץ היו מגבשים את הנימה השקטה של NRG המחודש, זה היה נראה לי הגיוני.
    אתה אמנם לא טענת שהם העתיקו, אבל אני רומז זאת בבוטות ולא בהכרח כביקורת של נו נו נו.
    יש לי תחושה חזקה שהמתכננים רצו לראות איך עושים את זה הגדולים בחו"ל וכמו שאמרת, כנראה ששם קבור הכלב ושזו הבעיה. אנחנו לא חו"ל. אנחנו צריכים את הקפה שחור והסלט עם פלפל ולימון שיורגש טוב טוב על הלשון :)

  4. מאת אמיר ד.:

    יכול להיות שזה בגלל שהארץ הוא עיתון יותר אלטיסטי ממעריב ולכן היית פחות מופתע אם הם היו נוקטים בגישה יותר נקייה, מאווררת וכאילו לא שייכת לנוף המקומי. מעניין מאוד לבחון את המקרה הידוע של וואיינט שעוצב הרי במקור על ידי מעצב אנגלי מפורסם. אני בכוונה אומר "במקור" כי אפשר לראות בבירור כיצד החזון העיצובי המקורי (חרף הבעיות שהיו איתו) נרמס לאורך השנים עם אין ספור צבעים, כפתורים בשלל צבעים ושיפצורים מקומיים שבקלות היו גורמים לנוויל ברודי להתנער מהעיצוב לגמרי. אני זוכר שכשוויינט עלה לאוויר הוא נראה עוף מוזר בגלל שבניגוד לכל הוואלה ונענע הוא נראה יותר מכובד, נקי והכי חשוב – מעוצב. האסתטיקה היתה חוץ לארץ וזה לא הפתיע שאנשים *מאוד* הושפעו מהשפה העיצובית של האתר. מי יודע, אולי זה גם יקרה עם העיצוב החדש של נרג :-)

  5. מאת אמיתי טויטו:

    שים לב שכתבתי שם שאולי הפרסום הנעים שם הוא זמני. בדיוק בגלל מה שקורה פה בד"כ…אתרים ישראלים מתכערים עם הזמן. זה פשוט קורה פעם אחר פעם אחר פעם.
    אם NRG יתחיל לצבור תאוצה מבחינת טראיפ, אני כמעט בטוח שגם הוא יראה כמו מזבלה אחת גדולה.

    לגבי נוויל, מדגדג לי להגיד משהו, אבל לצערי אני חתום על הסכם סודיות. אז אקפיא את תגובתי לעוד (אני מקווה) חודש/חודשיים :)

  6. מאת אמיר ד.:

    זה בסדר. הוא כבר אמר לי ;-)

  7. מאת אחיחי:

    מאסטרו, רק למען הסדר הכרונולוגי הטוב – סקציית האייטמים הכי פופולריים קיימת ב-NRG מדיי וואן.

  8. מאת אמיתי טויטו:

    יו אחי…
    תודה על המידע. לא ידעתי את זה…מעולם לא נברתי יותר מדי בNRG הוא.
    אני זוכר שהיה "מצעד" הכי מוקלקים במדור המחשבים שלהם, דבר קצת מפגר למען האמת כי תמיד היו שם אלו שמקודמים בראש העמוד. שזה די ברור שהכי הרבה יקליקו עליהם.

    אבל אחלה :P

תגובות ללא פייסבוק