נענע10. מודל 09.

ויהי אור.

אם אני לא טועה, עברה כבר שנה מאז שנענע10 הגיח לעולם עם עיצוב חדש מבית היוצר של נוויל ברודי.
מכל הררי הכסף שנשפכו על ה"שדרוג" קיבלנו בעיקר הרבה שחור ובלאגן אינסופי בעיניים.

עכשיו אנחנו מנסים שוב.
עם שדרה ניהולית חדשה ולקחים מאוד ברורים ממה שהיה, אנו חושפים את הטפח הראשון ממה שמתעתד להיות, ממש ממש אוטוטו, נענע10 החדש.

אני רוצה לנתח ולהסביר לכם קצת על ההגיון שעומד מאחורי הדף הראשי החדש שבעצם משפיע על כל חזון נענע10.

פרסונליזציה

אחד הדברים היותר משמעותיים שבחרנו לעשות הוא לגרום למשתמש להרגיש בבית.
ב-Ynet, למשל, אני נוהג להגיע למדור המחשבים ע"י גלילה ארוכה לאיפשהו במרכז העמוד, פשוט כי יש עורך שבא והחליט שחדשות, או ספורט חשובים יותר ממחשבים.
אבל מי אמר שזה נכון? שהרי עבורי, מחשבים הוא נושא הרבה יותר חשוב מספורט.
כאן נכנס מנגנון חדש שאנחנו קוראים לו בפשטות "פרסונליזציה" וכל תפקידו הוא להסתכל להיכן הגולש נכנס יותר ולהיכן פחות – ולסדר את העולמות בעמוד הראשי בהתאם.
וויכוח שהיה בנינו לבין עצמינו בא בעקבות השאלה, האם זה נכון "לשגע" את המשתמש שהתרגל למבנה מוגדר.
הגענו למסקנה שזה נכון ולא נכון.
זה לא נכון, כי המשתמש עלול לחפש את העולם שהוא אוהב, אבל לגלות שהוא זז וששוב הוא ייאלץ לסרוק את העמוד ולחפש מחדש.
זה נכון, כי למה להטריח משתמש בנושאים שלא מעניינים אותו?
על כן, בנינו אלגוריתם מיוחד שבא להתחשב בכל מיני גורמים ונתונים שינסו לתת למשתמש מינימום תנועה, במקסימום אפקטיביות.
אני כבר אזהיר ואודיע שהאלגוריתם הזה עדיין לא מושלם והוא נמצא בתנועה תוך כדי שאנחנו מקשיבים למשתמשים ורואים מה טוב להם יותר ומה פחות. עפ"י התגובות, נשנה בהתאם.
כמו כן, משתמש שלא ירצה את הרעיון הזה, יוכל להגיד לעמוד הבית לעזוב אותו במנוחה ואז בעצם הוא מבטל את הפרסונליזציה ושלום על ישראל.
אישית? חששתי מהרעיון הזה. אני מודה. אבל אחרי שראיתי אותו בפעולה, זה דווקא ממש נחמד.

הפרסונליזציה עובדת גם בעולם המשחקים עצמו (שיביא לכם את המשחקים שאתם אוהבים לשחק ולא רק המלצות מערכת) וגם על הטוקר. תוכלו להתחבר לחשבון שלכם בטוקר (aka טוויטר הישראלי) ולראות את העדכונים האחרונים של החברים שלכם.

עיצוב

האמת שכאן אין יותר מדי מה לפרט. אתם יכולים לראות בעצמכם את השינוי המשמעותי ואת העלייה ברמה.
מעבר לצבעים ולקווים האפורים, הלכנו על מבנה מאוד אחיד, מאוד מסודר. מספיק עם הבלאגן ותצורות הניווט הלא ברורות.
עכשיו יותר ברור להבין איפה נמצא מה ולמה וכמה ואיפה ומתי.

VOD

אתרי וידיאו אחרים זורקים את הביטוי הזה לאוויר, אבל לא באמת מתכוונים אליו.
סקשן של פרקים בתוך עמוד אחד זה נחמד…אבל אפשר להתאמץ קצת יותר.
כאן אנחנו פוצחים בעוד פיצ'ר בעמוד הראשי שבעזרתו תוכלו ממש לבחור כל סדרה שרצה בערוץ עשר ולארגן לכם VOD אישי.
עלה פרק חדש לאויר שפיספסתם? במקום ללכת ולחפש אותו בעמודי התוכניות (ולהסתכן בספוילר), קונסולת ה-VOD תזרים לכם אותו אוטמאטית. כבר לא צריך לזכור מועדי שידורים. בשביל זה, כעת, יש את נענע10.
גם הפיצ'ר הזה נבנה בצורה הדרגתית, הוא נותן סיפתח ואנחנו נקשיב לתגובות ונמשיך לפתח אותו בהתאם.

זהו?

זהו. שזה ממש לא זהו.
כמו שציינתי כבר למעלה, ממש בקרוב, כל נענע10 ישתנה בהתאם לעיצוב החדש. כל הדפים הפנימיים, והערוצים והכתבות. הכל קופץ ברמה אחת או שתיים (או חמש).
וכל הסיפור הזה, כל ההשקה המחודשת, הכל הכל הוא רק קצה הקרחון, הפתיח שמביא ניחוח חדש לאוויר.
אני נמצא בנענע10 כבר חודשיים שלמים ואולי זה יישמע לכם משוחד מאוד, אבל אני באמת מאמין בבשורה שמגיעה כעת. החומר האנושי שמפעיל את נענע10 מורכב מאנשים איכותיים שבאמת מבינים מה שהם עושים.

יש לא מעט רעיונות שנמצאים בתנור וייצאו בחודשים הבאים ואני אישית מבטיח לעדכן על אלו מהם שמתאימים לנושא הבלוג (קרי: אני לא הופך את המקום הזה לבלוג שיווקי. אלא מעדכן על מה שרלוונטי ושנראה לי שיעניין אתכם).

בהצלחה, תבואו לבקר :)

ומה דעתך בנושא?

ישנן 17 תגובות, הצטרף לדיון

  1. מאת נעם:

    אהבתי מאד את העיצוב והממשק החדש.
    נקי ביותר, בטח לעומת המשונמך הקודם.
    מפריע לי קצת שהוא בהאתר קצת נוטה לצד ימין ממרכז המסך שלי. זאת אומרת, הוא לא לגמרי בצד ימין, אבל הוא גם לא באמצע. איפה שהוא בין שניהם. בקונטציה שלי מיד עולה לי שהאתר לא מותאם לפיירפוקס או שחסר איזה CSS…

  2. מאת אמיתי טויטו:

    אין לי מושג על מה אתה מדבר…לי הוא נראה בדיוק במקום.
    אבל אולי אני התרגלתי כבר.

    בגדול, דף בית נמדד לאורך זמן כי יש הרבה מידע והכל חדש וצריך להתרגל.
    האתר מותאם לFF. אני גולש בFF ומספיק שאני רואה פיקסל לא במקום אני זועק לתקן (:

  3. מאת רן אילן:

    היי,
    א. כל הכבוד על האתר החדש והסיקור – אני מאוד אוהב באופן כללי לראות אנשים שמתקנים טעויות, ז"א לשלם כ"כ הרבה כסף, להבין שטעית, ולעשות משהו חדש, מבחינתי לא מובן מאליו בכלל.
    ב. גם אצלי האתר נוטה ימינה
    ג. יש לי בעיה עם שני דברים:
    1. הלינקיה שיש מתחת לתפריט העליון, נראה כאילו הייתם חייבים לשים את הלינקייה, לא היה איפה אז בפשטות דחפתם אותה שם, אבל היא יותא מידי פשטנית. (אני מדבר על: "עוד בנענע10" "תוכניות" ו"שימושי")
    2. העובדה שהדבר הכי מרכזי באתר כרגע זה הבאנר הפירסומי באמצע, והוא אפילו מעל החדשות, מציק נורא ונראה לי לא נכון, לפחות שיהיה מתחת לחדשות.
    ד. אני לא יודע אם אתה קשור לזה, אבל 2 בעיות שמאוד מטרידות,
    האחת, כשרואים איזשהו סרטון, יש פרסומות, לפני אחרי באמצע וכו', למה הווליום שלהם בערך 250%? למה צריך להרוג את האוזניים/רמקולים של הצופה ולהשניא עליו את הצפייה? אם אני רואה סרטון באמצע הלילה ונרדם מולו אני חייב להתעורר כי יש פרסומת בפול ווליום?
    השניה, כבר כמה פעמים שלחתי מכתבים דרך הטפסים באתר, לעופר שלח ורביב דרוקר, וכן לאורלי וילנאי וגיא מרוז, וכמובן שלא זכיתי לטיפת התייחסות, נראה לי שהפאן הזה צריך להיות יותר מפותח במיוחד אם אתם מתכוונים שאנשים כן יפנו אליכם דרך הטפסים האלו.

    סליחה על החפירה, יושב לי על הלב כבר הרבה זמן, סה"כ עבודה יפה, ואני מקווה שתראו פירות מהר, בהצלחה עם הישרדות 3.

    רן.

  4. מאת אמיתי טויטו:

    אהלן רן.

    יכול להיות שיש לך חוסם פרסומות?
    כי אולי זו הנטייה שאתם מדברים עליה? יש באנר גדול בצד שמאל.

    לינקיה, באנרים…אין מה לעשות. מישהו צריך לשלם על כל האתר הזה. נתמודד.

    לגבי הסאונד. אני באמת לא קשור, אבל אני אעביר את ההערה.
    המיילים לאנשים התוכניות, גם לא בתחומי, אנסה לברר.

    תודה על התגובה המושקעת!

  5. מאת לימור:

    חבל.

    לדעתי העיצוב החדש הוא מאד סתמי, וזה גורם לכך שלאתר אין אופי.

    בעיצוב החדש הקודם, היו כמה הברקות שהיו יחודיות לאתר (הדגשות צבעוניות של הטקסט, גווני האפור וכו'), ולמרות הביקורת לא היה צריך להתקפל כל כך מהר ולעבור לקיצוניות השניה שהיא לבן סתמי ומשעמם.

  6. מאת אמיתי טויטו:

    שלום לימור.

    השינוי הוא ממש לא התקפלות.
    דבר ראשון, כולנו הרגשנו שמה שהיה, פשוט לא היה טוב.
    דבר שני, יש לנו מחוייבות גם לגולשים שלנו שהם עצמם התרעמו ורצו שינוי.

    האופי של האתר מגיע לא רק מהמראה, אלא גם מההתנהגות שלו. ממה שהוא מכיל ומביא למשתמש וכאן אנחנו מביאים דברים אחרים שאין באחרים (ע"ע כל נושא הפרסונליזציה שלא קיים באף אתר ישראלי אחר).

  7. מאת נמי:

    איזו סקירה כיפית.
    תמיד נעים לקרוא משהו שלכותב שלו יש תשוקה לעניין ובאמת מאמין במה שהוא עושה.
    בהצלחה עם זה.

    גם אצלי נוטה ימינה עם חוסם פרסומות. האמת שבשניות הראשונות יש בעימוד כזה משהו מרענן :)

    לצערי אין לי יותר מדי הערות לגופו של עניין, כי את כל הנענע שלי אני מקבלת ברס"ס ובדף הבית [הישן!] של ישראבלוג.

  8. מאת אמיתי טויטו:

    אהלן נמי.

    שמח שאהבת את הסיקור (עד כדי כך שומעים את ההתלהבות שלי?) מעניין לשמוע שאת צורכת פורטל שלם שלא דרך הפורטל. אף פעם לא חשבתי על זה ככה…

    תודה!

  9. מאת סירו:

    אמיתי, היי

    כל הכבוד על המהלך, ועל האומץ והידע לקחת צעד אחורה כשצריך.

    העיצוב הקודם היה נורא נורא בעייתי ומוגזם. א-ב-ל כלדעתי הפקתם את הלקח יותר מדי טוב ועכשיו העיצוב הגרפי נוטה חזק לכיוון יותר מדי סתמי ותפל.

    אני מאד מעריך את המאמצים שלכם בתחום ההתאמה האישית, ואם זה יצליח תרוויחו ביושר את הקרדיט כראשונים בתחום בארץ. ממה שקראתי עד כה, גם במהלך ההשקה הוקדמת לפני שנה, נשמע שמכל הפורטליים, נענע עשר הוא האתר עם התץשתית הכי חזקה, גמישה ומודרנית בארץ.

    עם זאת, אני לא יכול להתעלם מכך שהעיצוב הגרפי משדר טיפה דלות. בכנות, זה נראה כמו גרסה פחות מהודקת של nrg, ולא משדר שאתם הפורטל שלישי בגודלו בארץ.

    יש לכם זמן לנסות ולשחק עם זה. לדעתי כדאי, ויש לכם את כל היכולות להצליח.

  10. מאת סירו:

    וסליחה על שגיאות ההקלדה המזעזעות בתגובה מעל :)

  11. מאת נמי:

    לא שהתלהבות זה דבר רע :) זה מקסים בעיניי לעבוד במקום שאתה מאמין במה שהוא עושה.
    ואני לא צורכת פורטל שלם, רק את מדור המחשבים, וכיוון שאתם [כמו כל אתרי החדשות] לא מספקים טקסטים מלאים ברס"ס אני גם נכנסת לקרוא את מה שמעניין אותי מכותרת המשנה וגם רואה את העיצוב. אבל אני מאוד מכוונת-מטרה, וברגע שבידדתי בעיניי את בלוק הטקסט שאני צריכה לקרוא כלום כבר לא מעניין אותי.
    ובעניין ישראבלוג: בתור בלוגרית שם כבר 7 שנים בערך עם מספר ארבע-ספרתי, אני לא חושבת שאי פעם אשלים באופן מלא עם האינטגרציה עם נענע. אין לי יחס שלילי אליה [הבלוג שלי פרטי והיה פרו כך שלא חלחלו אליו פרסומות] אבל גם לא חיובי, אני עדיין די תופסת את שני ה"מותגים" [נניח] באופן נפרד.

  12. מאת מהגג:

    סחתיין, אני מקווה שזה לא לסגור את האורווה אחרי שהסוסים כבר מזמן נעולים בתוך קליפת תפוז.

  13. מאת אמיתי טויטו:

    סירו – לטעמי האישי, דווקא כשמדובר בפורטל השלישי בגודלו, לא צריך להפוך עולמות ולהיות נועצים. ההשקה של לפני שנה הוכיחה מה קורה כשמנסים.
    עכשיו זה יישור קו. הגדולה של נענע תפרח מהבסיס הזה באמצעות רעיונות ופיצ'רים שיהפכו את הגלישה לנוחה וטובה יותר.
    כמו שאמרתי, זו רק ההתחלה.

    נמי – אם אני לא מאמין במה שאני עושה, חבל על הזמן שלי ושלך :)
    וכן, אילנה תמיד סיפרה לי על הבית החם של הבלוגרים ועל ההפרדה המותגית שלכם. אני מקבל ומבין ואין לנו כוונה לגרום לכם נזק. נהפוכו. אבל לא אפרט כעת בנושא כדי לא לעשות ספוילר.

    מהגג – דימוי מעניין. לא הכי בטוח שהבנתי, אבל נזרום. תודה.

  14. [...] עלה בימים האחרונים בהקשר של אתר נענע10 החדש שאמור להתאים את התכנים בדף הבית לפי הרגלי השימוש של המשתמש. ויהיה מעניין לראות כיצד היישום יתבצע בפועל ויתפס על [...]

  15. מאת איל רופא:

    הגישה של התאמה אישית היא מאוד נכונה לדעתי.

    מציק לי רק שהממשק לא מאפשר לשחזר את ההתאמה האישית לאחר ביטולה. מציק לי מאוד. טכנית הרי ברור שאין כאן בעייתיות (למחשב יש זיכרון), לכן אני מניח כי הסיבה היחידה לכך שהממשק מאיים, מזלזל, יוצר ספק במשתמש, לא מוכן לקחת אחריות ולא מוכן לחשוב ולזכור ולעשות מה שמחשב יודע לעשות הכי טוב, היא כדי לדחוף את העניין הזה, כנראה מתוך פחד נטישה.

    זה הולך לדעתי להיות עקב האכילס של הממשק הזה אם לא תשנו גישה. אני מקווה שתטפלו בנושא הזה, לפני שיהיה מאוחר מדי.

  16. מאת אמיתי טויטו:

    אהלן איל.

    כמו שציינתי, כל נושא הפרסונליזציה עמוד במבחן תוך כדי ריצה ואנחנו מנסים לייעל אותו כל הזמן.

    תודה על התגובה שלך, אני אבדוק מה העניין עם השחזור. ככל הידוע לי, אם אתה מבטל ואז מחזיר, זה אמור להחזיר אותך בדיוק לנקודה בה נטשת.

תגובות ללא פייסבוק