מדריך מחקר מילות מפתח

מדריך זה מיועד לאנשי SEO מתחילים ולכאלו שאין להם ידע מקיף בנושא ומעוניינים לקדם באופן עצמאי את אתר האינטרנט שלהם. המדריך מדבר על מחקר מילות מפתח לצורכי קידום אתרים אורגני ואינו בא במטרה להסביר כיצד לבצע מחקר למטרת פרסום ממומן בגוגל עליו יש להסתכל מנקודת מבט שונה ולבצע את הפעולות באופן אחר לחלוטין מהקידום האורגני.

אחת הטעיות שחוזרות על עצמן שוב ושוב כאשר ניגשים לביצוע סקר / מחקר מילות מפתח היא התמקדות במילה אחת בלבד או בכמה מילים בודדת שאותן רוצה לקדם בעל האתר.
לצורך ההמחשה ניקח את מילת המפתח "הכרויות" עליה נתמקד במדריך הקצר הזה וניתן דוגמאות מהשטח.

הבנת נתוני כלי מילות המפתח

הכלי היחידי שמספק מענה כלשהו לצורך חקר מילים הינו כלי מילות המפתח של גוגל. למרות שרמת יעילותו שנויה במחלוקת בקרב אנשי SEO רבים הטוענים (בצדק) כי כמות הכניסות החודשיות שאותה הוא מציג מזייפת בקירוב של 25% לפחות, נעשה בו שימוש מתמיד מכוון שכרגע אין כלי אחר שמסוגל לספק מדד מדויק יותר. אם נעשה מחקר על מילת הפתח בה אנו עוסקים נקבל את התוצאה הזו.

תודו שהנתונים ממש נראים מבטיחים, כמות חיפושים של 201,000 אלף גולשים בחודש בהחלט תביא תנועה מאסיבית של מבקרים במידה ונצליח לקדם את האתר שלנו לדף 1 בתוצאות האורגניות של גוגל. יחד עם זאת, ניתן לראות שהתחרות למילת המפתח גבוהה, אז אולי כדאי לבחור במילת מפתח קלה יותר? לפני שנסיק מסקנות בואו נעבור על הנתונים הקריטיים בהם אנשים רבים נוטים להתבלבל.

תחרות – נתון זה מתייחס לתחרות הקשורה בכמות המפרסמים במערכת פרסום המודעות של גוגל, אין שום קשר בין רמת הקושי המוצגת לבין הקושי של קידום מילת המפתח בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש.

כמות חיפושים – כפי שהוזכר קודם לכן, כמות החיפושים החודשית אינה מדויקת והיא מציגה מספר כמותי שעולה בכמה עשרות אחוזים על נתוני החיפוש הנכונים. מצד שני, ככל שכמות החיפושים קטנה יותר מבחינה מספרית כך היא מדויקת יותר.

סוגי התאמה – מצידו הימני של כלי מילות המפתח ניתן לראות 3 סוגים של התאמות: נרחבת, מדויקת והתאמה לביטוי. ההתאמה הנרחבת מציגה תוצאות כמותיות לפי נפח החיפוש המורחב של מילות מפתח נוספות הקשורות לביטוי. בניגוד לשתי סוגי ההתאמה האחרות היא אינה מציגה התאמה מדויקת לכמות החיפוש הגלובלית שנבחרה.

לאחר שבחרנו בהתאמה מדויקת ניתן לראות כי נפח החיפוש ירד משמעותית והוא כעט מראה
33,100 אלף חיפושים בלבד. שתי סוגי ההתאמות האחרות (נרחבת ולביטוי) מיועדות ככלי עזר מצוין למפרסמים, אך למטרת מחקר שנועד לקידום אורגני נשתמש תמיד בסימון של התאמה מדויקת.

מילות מפתח

מילות מפתח מקבילות

לביטוי המרכזי שלנו ("הכרויות" במקרה זה) ישנן מילות מפתח נוספות בעלות נפח תנועה גדול שכדאי לנצל לטובת קידום האתר. כאשר קיימות מילים מקבילות למילים בעלות הקשר דומה מומלץ לכלול אותן בדף האינטרנט שנוצר לצורך קידום המילה המרכזית.

במקרים מסוימים יהיה עדיף להקים דף נפרד שיכלול את הביטויים הנוספים, נושא זה תלוי בעשרות גורמים המשתמשים כמרכיב באלגוריתם של גוגל ולכן כל מקרה לגופו.

עד כאן חקרנו מילות מפתח שהתחרות שלהן בקידום האורגני קשה עד קשה מאד, אינני מזכיר כאן את השיטות לבדיקת התחרות מול אתרים מתחרים ואת הצורך ההכרחי לביצוע אופטימיזציה מקצועית עבור תחום תחרותי שכזה.

לאנשים בעלי ידע מועט סביר להניח שיהיה קשה להילחם בזירה תחרותית כמו זו, ולכן הפתרון הטוב ביותר לאנשי SEO מתחילים הינו לבצע מחקר עבור ביטויים בעלי רמת תחרות נמוכה עם כמות חיפושים קטנה יותר.

הזירות התחרותיות הן "מלחמה" של ממש, המון מקדמי אתרים וחברות SEO משקיעות ממיטב הידע שלהן לקידום לקוחותיהן, ומצד שני כאשר אדם ללא ידע מנסה לקדם את אתר האינטרנט שלו באופן עצמאי, לו רק שאין לו סיכוי אלא שהטעות הראשונה אליה הוא נופל מתבטאת בכך שהוא מנסה לקדם את מילות המפתח הכי תחרותיות לתחומו. למעשה כ- 85% מכלל האנשים שעושים או לפחות מנסים לעשות קידום בכוחות עצמם נופלים בנקודה זו ומתייאשים תוך חודשים ספורים של ניסיונות כושלים.

במידה ואין לכם ידע נרחב בתחום של SEO בצעו מחקר מילות מפתח שהתחרותו בו אינה קשה יתר על המידה, למרות שעל פניו כמות חיפושים חודשית של כמה עשרות אנשים בלבד נראית כלא משמעותית תופתעו לגלות כמה תנועה ניתן להשיג רק בשיטות אלו, בעיקר כאשר מקור התנועה נחשב כאיכותי והאתר ממוקד לקהל היעד שמחפש אותו.

בשיתוף:  https://www.w3c.org.il